Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15176
Title: | An Investigation in the Usefulness of Travel Blogs as an Autonomous Learning Tool to Foster EFL Learners’ Cultural Awareness The case of Master One LMD students at Biskra University |
Authors: | GHANEM, Mouna |
Keywords: | culture, cultural awareness, blogs, travel blogs, EFL learners, learner’s autonomy |
Issue Date: | 2019 |
Abstract: | Abstract The emergence of web 2.0 technologies has created new challenges and opportunities in the field of foreign language learning. Among all web 2.0 tools, travel blogs can be considered the most well-known one. The present study was an attempt to investigate the effectiveness of travel blogs as an autonomous learning tool outside the classroom to foster EFL learners’ cultural awareness. EFL learners cannot communicate the language appropriately due to the lack of cultural awareness. Thus, it is hypothesized if EFL learners use travel blogs and become independent learners, they will enhance their cultural knowledge and become better language communicators. Our investigation aims to demonstrate the importance of cultural awareness and explore the causes behind EFL learners’ poor cultural background, and eventually suggest a solution which is “travel blogs”. The nature of this research and the testing of the hypothesis require these research tools. First, we designed and administered a questionnaire to 25 Master One LMD students of English at the Department of Foreign Languages at Biskra University. Second, an interview was conducted with five teachers who actually teach courses involved in our research and who are experienced in the field of study. Finally, a focus group was conducted with 21 students of Master One. After analysing the data obtained from students’ questionnaire, teachers’ interview, and the focus group, our research hypothesis is confirmed and some recommendations and solutions are suggested. الملخص احدث ظهور تقنيات الويب 2.0 تحديات وفر ًصا جديدة في مجال تعلم اللغات األجنبية. من بين جميع أدوات الويب 2.0 ، يمكن اعتبار مدونات السفر األكثر شهرة. كانت هذه الدراسة محاولة لمعرفة مدى فعالية مدونات السفر كاستراتيجية تعليمية مستقلة خارج الفصل لتعزيز الوعي الثقافي لمتعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية. ال يمكن لمتعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية التواصل باللغة بشكل مناسب بسبب قلة الوعي الثقافي. وبالتالي، يتم افتراض أنه إذا استخدم متعلمو اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية مدونات السفر وأصبحوا متعلمين مستقلين، فسوف يعززون معارفهم الثقافية ويصبحوا محاورين أفضل. يهدف تحقيقنا إلى إثبات أهمية الوعي الثقافي واستكشاف األسباب الكامنة وراء الخلفية الثقافية السيئة للمتعلمين في اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية "مدونات السفر". تتطلب طبيعة هذا ، وفي نهاية المطاف نقترح حالً هو البحث واختبار الفرضيات أدوات البحث هذه. أوالً، قمنا بتصميم وإدارة استبيان لـ 02 طالبًا من طالب برنامج ماستر واحد في اللغة اإلنجليزية في ، أجريت مقابلة مع خمسة قسم اللغات األجنبية بجامعة بسكرة. ثانيا مدرسين ً يقومون بالفعل بتدريس المقررات التي تشارك في بحثنا والذين لديهم خبرة في مجال الدراسة. أخي ًرا، تم إجراء مجموعة تركيز تضم 02 طالبًا برنامج ماستر واحد. بعد تحليل البيانات التي تم الحصول عليها من استبيان الطالب، ومقابلة المعلمين، والمجموعة المركزة، تم تأكيد فرضية البحث لدينا واقتراح بعض التوصيات والحلول. |
URI: | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15176 |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
An Investigation in the Usefulness of Travel Blogs as an Autonomous.pdf | 2,71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.