Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15179
Title: | An Investigation into ESP Learners’ Reading Comprehension Difficulties: The case of first year doctoral students of the Faculty of Economic and Commercial Sciences and Management Sciences at Biskra University |
Authors: | HAZMANI, Iman |
Keywords: | business English, difficulties, ESP, first year PhD students, reading comprehension |
Issue Date: | 2019 |
Abstract: | Abstract Reading has been given priority for the students who have to read English materials related to their own specialised subjects. However, English for Specific Purposes (ESP) learners encountermany of difficultiesin readingESP materials and, therefore,failed to become efficient readers. What, then, are these difficulties that the ESP learners face when reading ESP materials? And what are the causes behind their unsuccessful reading? Accordingly, the present research aimed to investigate into the difficulties that hinder their reading comprehension. In addition, it sought to determine what are the reasons for such challenges. To address all these issues a qualitative research approach was adopted. In relevance to this approach, the research strategy that was used was a case study. Concerning the data collection methods, we employed a questionnaire and interview. The population of this study was doctoral students of the Faculty of Economic and Commercial Sciences and Management Sciences at Biskra University. They consisted of 112 students. First year doctoral students were chosen to participate in this investigation. Twenty-two students were involved in answering a close-ended questionnaire, and 6 ESP teachers were invited to participate in a semi-structured interview. The results of this study showed that these ESP students often have difficulties in many areas of language. Such as difficulties concerning ESP vocabulary, grammar, text, reading strategies, subject background knowledge, and intrinsic motivation to read. The study also revealed that their unsuccessful reading comprehension comes from different sources: poor level of word recognition, absence of motivation to read, lack of reading strategies and inadequate linguistic and grammatical knowledgeملخص أعطيت القراءة األولوية األولى للطالب الذين يتعين عليهم قراءة المواد المتعلقة بمواضيع اختصاصهم باإلنجليزية. ومع ذلك ، واجه المتعلمين الكثير من الصعوبات في قراءة مواد من تخصصهم باللغة االنجليزية ، وبالتالي فشلوا في أن يصبحوا قراء فعالين. ما هي إذن الصعوبات التي يواجهها الطالب عند قراءة مواد من تخصصهم باللغة االنجليزية؟ وما األسباب وراء قراءتهم الفاشلة؟ وفقً ، ا لذلك يهدف البحث الحالي على البحث في الصعوبات التي تعيق فهم القراءة لديهم، باإلضافة إلى تحديد أسباب هذه التحديات. لمعالجة كل هذه القضايا تم تبني نهج بحثي نوعي. عالوة على ذلك ، كانت استراتيجية البحث التي تم استخدامها هي دراسة حالة. فيما يتعلق بأساليب جمع البيانات ، استخدمنا استبيان ومقابلة. مجتمع هذه الدراسة هم طالب الدكتوراه في كلية العلوم االقتصادية والتجارية وعلوم التسيير بجامعة بسكرة و يبلغ عددهم 112 طالبًا. تم اختيار فقط طالب السنة األولى دكتوراه للمشاركة في هذه الدراسة. شارك 32 طالبًا في اإلجابة على استبيان ، ودُعي ستة من معلميهم في اللغة االنجليزية الجراء مقابلة. أظهرت نتائج هذه الدراسة أن طالب غالبًا ما يواجهون صعوبات في العديد من مجاالت اللغة ، مثل صعوبات في المفردات اللغوية ،القواعد اللغوية، تصميم النص، استراتيجيات القراءة، معرفة خلفية الموضوع و الحافز للقراءة. وكشفت الدراسة أيضا أن فهم القراءة غير الناجح آ ٍت من مصادر مختلفة: ضعف مستوى التعرف على الكلمات ، عدم وجود دافع للقراءة ، نقص استراتيجيات القراءة ، عدم امتالك المعرفة اللغوية و النحوية الكافية. |
URI: | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15179 |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
An Investigation into ESP Learners’ Reading Comprehension.pdf | 1,71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.