Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15185
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKherbachi, Abdellatif-
dc.date.accessioned2020-09-07T10:14:30Z-
dc.date.available2020-09-07T10:14:30Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15185-
dc.description.abstractAbstract Students’ psychology is quite important in EFL learning. However, many students are suffering from a lack of self-esteem which hinders them from having a good learning experience and better academic achievements. The study attempts to investigate the effects of self-esteem on learning, show the importance of improving students’ self-esteem, and how can oral presentations help students to improve it. This study assumes that the more students present the more their self-esteem improves. The aim of this research is to determine the kind of relationship that exists between students’ self-esteem and oral presentations. This study is divided into two parts; the first part is the theoretical part which contains two chapters. The first chapter focuses on self-esteem while the second chapter investigates and identifies key points and elements regarding oral presentations. The second part contains conducted field research and data gathered. A qualitative approach was employed in this research. We used a questionnaire designed for 74 English students in their third year which entailed several questions regarding self-esteem and oral presentations. The results confirmed the research hypothesis and show that oral presentations have a positive effect on students’ self-esteem and the kind of relationship that exists between the two variables is positive relationship i.e. the more students present the more their self-esteem improves. The findings also reveal that teachers play an important role in improving students’ self-esteem. Finally, we hope that this study will be a useful incentive to both teachers and students for improving the level of self-esteem.الملخص الحالة النفسية عامل حاسم لتعمم المغة اإلنجميزية كمغة أجنبية؛ ذلك أن العديد من الطالب يعانون من قمة تقديرىم نجا ازت أكاديمية أفضل لذواتيم مما يعرقميم عن الحصول عمى تجربة تعميمية جيدة وا . من ىذا المنطمق، ييدف ىذا البحث إلى دراسة أثر تقدير الذات في العممية التعممية، وتوضيح مدى أىمية تعزيز تقدير الذات بالنسبة لمطالب، وكيف يمكن لمعروض التقديمية الشفوية أن تساعد الطالب عمى تطوير تقدير ذواتيم. اليدف من ىذا البحث ىو تحديد نوع العالقة الموجودة بين تقدير الطالب لذواتيم والعروض التقديمية الشفوية. تنقسم ىذه الدراسة إلى قسمين؛ الجزء األول ىو الجزء النظري الذي يحتوي عمى فصمين. يركز الفصل األول عمى احترام الذات بينما يتعمق الفصل الثاني بالنقاط والعناصر األساسية المتعمقة بالعروض التقديمية الشفوية. الجزء الثاني تم تخصيصو لمدراسة الميدانية التي أجريت وتم من خالليا جمع البيانات. تم االعتماد عمى المنيج الكمي لجمع البيانات النوعية والكمية التي استخدمت ً في ىذا البحث. تم توزيع االستبيان عمى 74 ا سنة ثالثة ليسانس لغة إنجميزية، والتي تضمنت العديد من األسئمة طالب المتعمقة بتقدير الذات والعروض التقديمية الشفوية. اتضح من خالل نتائج الدراسة أن العروض التقديمية الشفوية ليا تأثير إيجابي عمى تقدير الطالب لذواتيم ونوع العالقة الموجودة بين المتغيرين ىي عالقة إيجابية أي أنو كمما قام ًض الطالب بالمزيد من العروض التقديمية الشفوية كمما تعزز تقديرىم لذواتيم. ا أن األساتذة يشكمون تكشف النتائج أي ا في تحسين تقدير الطالب لذواتيم ً ا ميم ً ً دور . ا لكل من األساتذة والطالب ا مفيد ً ا، نأمل أن تكون ىذه الد ارسة حافز ً أخير لتعزيز مستوى تقدير الذاتen_US
dc.language.isoenen_US
dc.titleThe Effect of Oral presentation Technique on Students' self-esteem The Case of Third Year LMD Students of English at Biskra Universityen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Effect of Oral presentation Technique on Students'.pdf2,3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.