Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15193
Title: THE USE OF ORAL PRESENTATIONS TO IMPROVE ENGLISH FOREIGN LANGUAGE LEARNERS’ SPEAKING SKILL : The Case of First Year Students at the Section of English at the University of Biskra
Authors: MESSAOUDI, Khadidja
Keywords: Speaking skill , Oral presentations , EFL learners
Issue Date: 2019
Abstract: Abstract The mastery of the speaking skill is crucial for the success and improvement of language learning . However , one basis is when learners judge and evaluate their success on how they effectively use and produce the language . The current study is about the impact of using oral presentations to improve EFL learners’ speaking skill . Ultimately , This present study aims to deal with the utility of using oral presentations to develop the speaking performance , also to describe and investigate the effective use of oral presentations to improve EFL learners’ speaking skill , in addition to studying the relationship between these two variables . Thus , we hypothesized that the more effective use of oral presentations in oral classes is the well developed speaking performance will be . To confirm this hypothesis we opt for the use of a qualitative descriptive research approach to get the required results . Additionally , two data collection methods were used and these data collection methods included two different questionnaires as tools to conduct this research , one for students and one for teachers . The first questionnaire was administrated to (30) students of First Year LMD at Biskra University Branch of English and the second questionnaire was administrated to (5) Oral Expression teachers in order to study learners’ perceptions and teachers’ reactions towards the use of this technique in oral classrooms and to study the different opinions about the two aspects of speaking and oral presentations. After the interpretation and analysis of the collected data , the findings indicate that the use of oral presentations can help EFL learners positively develop and improve their speaking skill . In addition , teachers provided solutions that may help learners to enhance their speaking skill using oral presentations . As a conclusion , we can say that the previously stated hypothesis was confirmed and the findings showed a strong relationship between the use of oral presentations and the improvement of learners’ speaking skill .الملخص تهدف الدراسة الحالية للتعامل مع مدى تأثير استعمال العرض التقديمي الشفهي على أداء طالب اللغة االنجليزية و كدلك تأثيره على قدرتهم اللفظية باالضافة الى وصف و دراسة دور هده االستراتيجية في تطوير ثقتهم و عرضهم الشفهي إضافة الى رفع حافزهم . أيضا فإن هده الدراسة تهدف الى تقوية مهارة الكالم لدى طلبة السنة االولى ل م د شعبة اللغة االنجليزية بجامعة محمد خيضر بسكرة عن طريق استعمال العرض التقديمي الشفهي و النظر في مدى فعالية هده الوسيلة في توسيع قدرة الطلبة على التحدث بطالقة . لهدا فقد إفترضنا انه كلما تم إستثمار هده االستراتيجية في حصص التعبير الشفهي بطريقة صحيحة , كلما كان له تأثير فعال على العرض التقديمي الشفهي . و لتأكيد هده الفرضية فقد سعينا الستعمال المنهجية الوصفية لهدا البحث للحصول على النتائج المرجوة من إستعمال إستبيانين لكل من االساتدة و الطلبة . بعد الدراسة أظهرت النتائج أن إستعمال العرض التقديمي الشفهي له أثر كبير إيجابي على قدرة الطالب اللفظية باإلضافة الى إثراء رصيدهم اللغوي , أيضا فقد إقترح األساتدة عدة حلول لتساعد الطلبة على إستعمال هده اإلستراتيجية بطريقة عملية .
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15193
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THE USE OF ORAL PRESENTATIONS TO IMPROVE.pdf1,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.