Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15196
Title: Investigating The Effect of Animated Cartoons as a Motivational Teaching Tool on Improving Pupil’s English Pronunciation The Case of First Year Pupil’s of English at Cide Noureddine Middle School in Tolga, Biskra
Authors: Ouamane, Mohamed Aymen
Keywords: pronunciation, animated cartoons, motivation, first-year middle school,
Issue Date: 22-Jun-2019
Abstract: Abstract Having an intelligible pronunciation is a crucial factor for communicating and interacting with people. Teachers in middle schools do not sufficiently focus on teaching English pronunciation and merely merge it as a sub-element of a grammar lesson; consequently, there is a lack of exposure to the native language, which results in the fact that learners do not acquire a good pronunciation. Audiovisuals, animated cartoons in particular, became a common means to teach English pronunciation. To investigate this issue, we have conducted an experimental study that seeks to test the use of animated cartoons as a motivational tool to improve beginners’ pronunciation in EFL. We opted for a mixedmethods approach by selecting three types of data collecting tools: two questionnaires, a classroom observation, and tests for the quasi-experimental design. A sample of 20 first year pupils at Cide Nour Eddine middle school in addition to a sample of six teachers of English from different middle schools to add further comments on the matter. The analysis of the results revealed that animated cartoons are effective to enhance first-year pupils’ motivation and to improve their level of English pronunciation. Indeed, findings have shown the positive attitude of both pupils and teachers towards animated cartoons as a teaching tool. Therefore, the hypothesis stating that animated cartoons are a motivational tool that enhances middle school pupils’ level of English, particularly in terms of pronunciation was positively proved and the research questions were answered.الملخص وجود نطق واضح هو عامل حاسم للتواصل والتفاعل مع الناس. ال يركز المعلمون في المدارس المتوسطة بما فيه الكفاية على تدريس نطق اللغة اإلنجليزية ، بل يدمجونها كعنصر فرعي في درس القواعد النحوية ؛ وبالتالي ، هناك نقص في التعرض للغة األم ، مما يؤدي إلى حقيقة أن المتعلمين ال يحصلون على نطق جيد. أصبحت الوسائل السمعية والبصرية ، الرسوم المتحركة على وجه الخصوص ، وسيلة شائعة لتعليم نطق اللغة اإلنجليزية. للتحقيق في هذه المشكلة ، أجرينا دراسة تجريبية تسعى إلى اختبار استخدام الرسوم المتحركة كأداة تحفيزية ًطا عن طريق اختيار ثالثة أنواع لتحسين نطق المبتدئين في اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية. لقد اخترنا أسلوبًا مختل من أدوات جمع البيانات: استبيانان ، ومالحظة في الفصل ، واختبارات للتصميم شبه التجريبي. لقد اخترنا عينة في السنة األولى في مدرسة الصيد نور الدين اإلعدادية باإلضافة إلى عينة من ستة مدرسين للغة من 20 تلميذاً اإلنجليزية من مدارس متوسطة مختلفة إلضافة مزيد من التعليقات على الموضوع. بعد كشف و تحليل النتائج ارتاينا الى ان الرسوم المتحركة اداة فعالة لتعزيز تحفيز تالميذ السنة األولى وتحسين مستوى نطق اللغة اإلنجليزية لديهم. في الواقع ، أظهرت النتائج الموقف اإليجابي لكل من التالميذ والمعلمين تجاه الرسوم المتحركة كأداة تعليمية. لذلك ، فإن الفرضية التي تشير إلى أن الرسوم المتحركة هي أداة تحفيزية تعزز مستوى تالميذ المرحلة المتوسطة من اللغة اإلنجليزية ، خاصة فيما يتعلق بالنطق تم إثباتها بشكل إيجابي وتمت اإلجابة عن أسئلة البحث.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15196
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Investigating The Effect of Animated Cartoons as a.pdf3,12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.