Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15199
Title: | INVESTIGATING THE EFFECTIVENESS OF COOPERATIVE LEARNING GAMES IN ENHANCING LEARNERS’ VOCABULARY LEARNING The case study of third year pupils at Khamla Ibrahim Middle school _Biskra |
Authors: | RAIS, Saoussen |
Keywords: | Vocabulary knowledge, cooperative learning games, motivation, meaningful context. |
Issue Date: | 22-Jun-2019 |
Abstract: | Abstract Vocabulary learning is one of the most difficult tasks that require considerable attention. Therefore, teachers try to find out techniques that facilitate it, ensure the learners’ involvement and increase their motivation. One of the popular techniques of vocabulary learning nowadays is games. This study aims at investigating the role of games, precisely cooperative ones, in simplifying vocabulary learning for pupils. It addressed third-year middle school at khamla Ibrahim, Biskra. For realizing this objective, a descriptive study was conducted. Throughout the present study, we opted for an interview which was held with teachers of English along with a classroom observation with two classes and a questionnaire distributed to the pupils to figure out their opinions about the use of cooperative games in the classroom for improving and enriching their vocabulary stock. The results proved that cooperative (learning) games have the potential to increase pupils’ vocabulary knowledge in a cooperative manner within a meaningful context ملخص المفردات هي واحدة من أصعب المهام التي تتطلب اهتماما كبيرا. لذلك ، كان المعلمون يحاولون اكتشاف التقنيات التي تسهلها ، وتضمن مشاركة المتعلم وتزيد من دوافعه. واحدة من التقنيات الشعبية في الوقت الحاضر هي تحديدا األلعاب التعاونية ، في تبسيط تعلم المفردات للطالب ً األلعاب. تهدف هذه الدراسة إلى دراسة دور األلعاب ، الصغار. أجريت هذه الدراسة مع تالميذ السنة الثالثة في متوسطة خملة إبراهيم، بسكرة. لتحقيق هذا الهدف ، أجريت دراسة وصفية. خالل الدراسة الحالية ، اخترنا إجراء مقابلة مخصصة الساتذة اللغة اإلنجليزية جنبًا إلى جنب مع مالحظة الفصل الدراسي مع قسمين مختلفين واستبيان وزع على التالميذ لمعرفة رأيهم حول استخدام ألعاب اللغة التعاونية في الفصل لتحسين مخزونهم من المفردات. أظهرت النتائج أن ألعاب اللغة التعاونية لديها القدرة على زيادة معرفة المفردات الخاصة بالمتعلمين بطريقة تعاونية ضمن سياق ذي معنى |
URI: | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15199 |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
INVESTIGATING THE EFFECTIVENESS OF COOPERATIVE LEARNING.pdf | 1,5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.