Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15208
Title: The Role of Warming Up To enhance Middle School pupils’ Attention The Case study of Third year pupils at Lebsaira Fatima Zohra in Biskra
Authors: ZERARKA, Amina
Keywords: Ice-breakers, Energizers, Warm-Ups, Lesson, English Foreign language, Attention
Issue Date: 20-Jun-2019
Abstract: Abstract This study attempts to find out the effectiveness of using warm up activity in the classes such as songs , games , videos , est. .Starting a class with a warm up activity may promote interest among pupils , set a friendly environment, increase students’ participation, attract their attention etc .Thus the use of these tools in teaching and learning process becomes very influential, especially among those pupils who face boredom, attention lapses and complete inattention. warm ups activities are used to enhance pupils’ interest, attention and create a positive involvement during classes. Therefore, the objective of this research is to highlight the significant role of warming up activities in enhancing pupils ' attentio n in the begining of lesson . In theoretical part, it tries to bring out the usefulness of warm ups activity in the section why is warm ups important by describing points: it covers details information about what is warm ups, the relationship between Energizers , ice-breakers , what are the principles of warm ups activity and some examples of warm ups activity. The role of warming up activities in classes . In the practical part we hypotheses one hypothesis that the diversity of short activities at the beginning of the lesson would attract pupils' attention and make them feel ready for the lesson . The sample is MS 3 of Lebsaira Fatima Zohra Middle School . A descriptive research is conducted using two data collection : a questionaire for pupils' and interview for teachers . The result shown that the use of warm up activity in language classroom will help both students and teachers in classes. This paper concluded with some recommendations . الملخص في الختام ، أظهر البحث أن بدء فصل دراسي بنشاط مثير لالهتمام يشجع التالميذ عل تعلم اللغة اإلنجليزية كلغة ثانية ، كما أن استخدام نشاط اإلحماء يمكن أن يكون وسيلة فعالة توفر المتعة والسرور والمشاركة والتحفيز لدى التالميذ. عالوة عل ذلك ، يمكن للمدرسين استخدام اإلحماء لجذب انتباه الطالب في بداية الفصل لتعلم اللغة اإلنجليزية وتحقيق أهدافهم دون أي اضطرابات ، ومع ذلك ، فقد وجدت هذه الورقة أن المدرسين المختلفين يستخدمون نشاط اإلحماء ألغراض مختلفة. قد يستخدم شخص ما اإلحماء لجذب انتباه الطالب ، وقد يستخدمه شخص ما لمشاركة التالميذ في الفصل ، وقد يستخدمه شخص آخر لجذب انتباههم خالل الدرس وتحفيز التالميذ. من األفضل استخدام نشاط سهل حيث يساعد اإلحماء في البداية الطالب عل حل النشاط بسهولة وتحفيزهم عل المشاركة في أنشطة أخرى. كما أنها تزيد من مشاركة التالميذ في اللغة اإلنجليزية وتهتم بهم وتتيح لمعلم اللغة اإلنجليزية أن يكون مبد ًعا عند تقديم الموضوعات. باختصار، بعد التحقيق الذي تم إجراؤه خالل هذه الفترة، نستنتج أن استخدام أنشطة اإلحماء يحسن انتباه التالميذ في المدارس المتوسطة وتشجعهم في تعلم اللغة ا االنجليزية
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15208
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Role of Warming Up To enhance Middle School pupils’.pdf1,69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.