Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15212
Title: | The Impact of Reading Short Stories On Enhancing Students’ Vocabulary Acquisition. A case Study of Master one Civilization and Literature Students of English at Mohamed Kheider University of Biskra. |
Authors: | Rais, Soumaia |
Issue Date: | 2019 |
Abstract: | Abstract The current study aims at investigating the impact of reading short stories in enhancing students’ vocabulary acquisition. The purpose of this dissertation is all about achieving a common understanding and awareness of the importance and the impact of reading short stories in the field of education , specifically in learning English as a foreign language .Thus , we hypothesize that the more students read the much their vocabulary will be acquired . To confirm this hypothesis we opt for the use of descriptive study inferred from the results obtained from the teachers’ and students’questionnaires. The main objectives of this work are investigating the relationships between the two variables and raising the teachers and students’ awareness of the importance of reading short stories as an effective strategy in enhancing the acquisition of students’vocabulary .The tools used to reach those objectives are questionnaires administrated to teachers of English and master one Civilization and Literature students .The results obtained which prove the hypothesis are analyzed in the third chapter . It revealed that short stories have a great impact in enhancing vocabulary acquisition. In addition, it confirmed that there is a relationship between vocabulary acquisition and reading short stories. Therefore , students' awareness must be raised toward reading in general and short stories in particular in enriching students’ vocabularies. الملخــــــــص تهدف الدراسة الحالية للتعرف على تأثير قراءة القصص القصيرة في تعزيز إكتساب مفردات اللغة . الغرض من هذه األطروحة هو تحقيق فهم و وعي مشتركين ألهمية و تأثير قراءة القصص القصيرة في مجال التعليم و خاصة في تعلم اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية بالتالي فإننا نفترض أنه كلما زادت مطالعة التالميذ كلما زاد إكتسابهم للمفردات .لتأكيد هذه الفرضية نختار إستخدام الدراسة الوصفية المستخلصة من النتائج التي تم الحصول عليها من إستبيان األساتذة و التالميذ . األهداف الرئيسية لهذا العمل هي دراسة العالقة بين المتغيرين و هي رفع وعي األساتذة و التالميذ حول أهمية مطالعة القصص القصيرة كإستراتيجية فعالة في تعزيز إكتساب مفردات التالميذ .األدوات المستخدمة للوصول إلى هذه األهداف هي إستيبيانات موجهة لمعلمي اللغة اإلنجليزية و تالميذ ماستر 1 حضارة و أدب . النتائج التي تم الحصول عليها و التي تثبت الفرضية يتم تحليلها في الفصل الثالث كشفت أن القصص القصيرة لها تأثير كبير في تعزيز إكتساب المفردات . باإلضافة إلى ذلك تم تأكيد أن هناك عالقة بين إكتساب المفردات و قراءة القصص القصيرة لهذا يجب رفع وعي التالميذ تجاه القراءة بشكل عام و قراءة القصص القصيرة على وجه الخصوص في إثراء مفردات التالميذ |
URI: | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15212 |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
The Impact of Reading Short Stories On Enhancing Students’.pdf | 1,99 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.