Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15217
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAICHE, Fouzia-
dc.date.accessioned2020-09-09T10:40:39Z-
dc.date.available2020-09-09T10:40:39Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15217-
dc.description.abstractAbstract Vocabulary is the most important and the difficult skill in any language. That is why teachers should be aware of the techniques they use to help their students. One of the techniques that can be used is integrating language games. Language games are what our research proposes as an effective method of teaching vocabulary. This research aims to investigate the effect of using games on enriching students’ vocabulary stock. The study hypothesizes that selecting games as a vocabulary teaching’ strategy has a positive effect in enriching students vocabulary knowledge. To achieve the mentioned objectives a descriptive study is conducted; it is based on the analysis of data gathered from a questionnaires devoted five (5) teachers, also, students’ questionnaire administered to thirty (30) student of second year LMD English at Mohamed Kheither University of Biskra. The obtained results of this study confirmed our hypothesis, since it showed that the use of games activities can help EFL learners to improve their vocabulary knowledge. However, they need to be used with conditions such as being appropriate to the students’ level, the lesson objectives, and the time constraints. Key words: vocabulary acquisition, EFL learners, games activities. ملخص المفردات هي المهار ة األكثر أهمية وصعوبة في أي لغة، لهذا السبب يجب أن يكون المعلمون على دراية بالتقنيات التي يستخدمونها لمساعدة طالبهم، واحدة من التقنيات التي يمكن استخدامها هي دمج األلعاب اللغوية، األلعاب اللغوية هي ما تقترحه أبحاثنا كوسيلة فعالة لتدريس المفردات، يهدف هذا البحث إلى استكشاف تأثير استخدام األلعاب على إثراء مخزون مفردات الطالب، تفترض الدراسة أن اختيار األلعاب كاستراتيجية لتدريس المفردات له تأثير إيجابي على إثراء معرفة المفردات للطالب، لتحقيق األهداف المذكورة ، أجريت دراسة وصفية؛ وهو يستند إلى تحليل البيانات التي تم جمعها من االستبيانات التي قدمت لخمسة ًض )5 )أ ا استبيان الطالب الذي قدم لثالثين ) ً ساتذة، وأي 03 ا من طالب ال ( طالب سنة الثانية للغة اإلنجليزية بجامعة محمد خيضر في بسكرة، أكدت النتائج التي تم الحصول عليها من هذه الدراسة فرضيتنا، حيث أظهرت أن استخدام أنشطة األلعاب يمكن أن يساعد متعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية على تحسين معارفهم في المفردات ومع ذلك، يجب استخدامها مع شروط مثل مالئمة مستوى الطالب وأهداف الدرس وضيق الوقت. الكلمات المفتاحيةen_US
dc.language.isoenen_US
dc.titleExploring the effect of using games activities in enriching EFL students’ vocabulary stock Case study of second year EFL LMD Students at Mohamed Kheider University of Biskraen_US
dc.typeMasteren_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Exploring the effect of using games activities in enriching EFL.pdf2,27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.