Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15222
Title: The Role of Reading Academic Articles in Up-raising EFL Students’ Academic Writing A Case study of first year EFL Master Students at Mohamed Kheider University of Biskra
Authors: SEID, Hafsa
Keywords: Academic articles, Academic writing, Biskra University, Reading, Master one EFL students.
Issue Date: 22-Jun-2019
Abstract: Abstract The ability to communicate effectively, appropriately and academically in written form is necessary to gain language proficiency and to reach a considerable educational level. For this reason, there is a great interest in teaching academic writing in EFL classes. The current study attempts to investigate the role of reading academic articles in up raising EFL students’ academic written performance. An explanatory approach was employed aiming to answer the research questions, realize the objectives of the study and test the research hypothesis which states that the integration of academic articles may have a significant role in increasing students’ written performance. In this respect, we have opted for a mixed methods, including students’ questionnaire which was administered with master one students of English at Mohamed kheider Biskra University, and teachers’ interview which was directed to teachers of academic writing course. The obtained results from analyzing the gathered data of the two tools have revealed that both teachers and students are aware of the importance of academic reading and writing in developing learner’s educational level. Nevertheless, many teachers emphasize that the lack of practice and reading is what creates many writing difficulties. Furthermore, all teachers assert that the use of articles as reading materials affects students’ academic writing positively. Accordingly, it is recommended to expose students to different genres of academic readings in order to make them familiar with the academic writing conventions and style. الملخص تعتبر القدرة على التواصل بشكل فعال ومناسب وأكاديمي في شكل مكتوب ضرورية الكتساب الكفاءة اللغوية والوصول إلى مستوى تعليمي عال. لهذا السبب، هناك اهتمام كبير بتدريس الكتابة األكاديمية في فصول اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية. تحاول الدراسة الحالية التحقيق في دور قراءة المقاالت األكاديمية في رفع مستوى األداء األكاديمي لطالب اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية. تم إتباع نهج توضيحي يهدف إلى اإلجابة عن أسئلة البحث وتحقيق أهداف الدراسة والتأكد من مدى صحة الفرضية المقترحة لهذه الدراسة التي تنص على أن دمج المقاالت األكاديمية له دور مهم في تطوير األداء الكتابي للطالب. في هذا الصدد تم اعتماد المنهج المختلط إلنجاز هذا العمل ومنه اخترنا وسيلتين لجمع المعلومات للتحقق من صحة الفرضيات. األدوات المعتمدة في هذا البحث تتلخص في استبيان موجه لطالب سنة أولى ماستر لغة إنجليزية بجامعة محمد خيضر بسكرة كذلك تم إجراء مقابلة مع أساتذة وحدة الكتابة األكاديمية. كشفت النتائج التي تم الحصول عليها من تحليل البيانات المجمعة لألداتين أن كال من األساتذة والطالب يدركون أهمية الكتابة األكاديمية في تطوير المستوى التعليمي للطالب. ومع ذلك، فإن اغلب األساتذة يؤكدون أن قلة الممارسة وكذلك قلة القراءة هي ما يخلق العديد من الصعوبات في الكتابة بالنسبة للطلبة. زيادة على ذلك، يؤكد المعلمون أن استخدام المقاالت كوسائل للقراءة يؤثر بشكل إيجابي على الكتابة األكاديمية للطالب ومنه ينصح باعتماد أشكال مختلفة من القراءات األكاديمية لتعويد الطالب على أساليب الكتابة األكاديمية.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15222
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Role of Reading Academic Articles in Up-raising EFL Students’.pdf4,69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.