Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15431
Title: دور الأنشطة الصفية للتربية البدنية والرياضية في الحد من مستويات القلق لدى تلاميذ الطور الثانوي للأقسام النهائية دراسة ميدانية على مستوى ثانويات مدينة بسكرة
Authors: صفاء بوشملة
Keywords: التربية البدنية والرياضية والنشاط الصفي و القلق النفسي و المراهقة
physical education AND sports AND classroom activity AND psychological anxiety AND adolescence
Issue Date: Oct-2020
Abstract: عنوان المذكرة دور الأنشطة الصفية للتربية البدنية والرياضية في الحد من مستوى القلق لدى تلاميذ الطور الثانوي الطور النهائي أهداف الدراسة ابراز أهمية الأنشطة الصفية في التقليل و الحد من مستويات القلق الإشكالية هل تساهم الأنشطة الصفية لدروس التربية البدنية والرياضية في الحد من مستويات القلق لدى التلاميذ المتمدرسين؟ فرضيات الدراسة فرضية عامة تساهم الأنشطة الصفية لدروس التربية البدنية والرياضية في الحد من مستويات القلق لدى التلاميذ المتمدرسين فرضيات جزئية توجد فروق في مستوى القلق بين تلاميذ مرحلة الثانوي للمارسين والغير ممارسين للنشاط الصفي يوجد تباين في القلق النفسي لدى تلاميذ مرحلة الثانوي الممارسين للنشاط الصفي الدراسة الميدانية العينة هي مجموعة من تلاميذ الثانوي الطور النهائي بمدينة بسكرة المنهج المستخدم المنهج الوصفي الأدوات المستخدمة استمارة استبيان لم نستطيع تطبيق الجانب الميداني وذلك بسبب جائحة مرض كورونا العالمي Study summary The title of the memo The Role of Physical Education and Sports Classroom Activities in Reducing the Level of Anxiety among Secondary Final Stage Pupils Study objectives To highlight the importance of classroom activities in reducing and reducing anxiety levels The problematic Do classroom activities for physical education and sports lessons reduce anxiety levels among school students? Study hypotheses General hypothesis Contribute to the classroom activities of the lessons of physical education and sports in reducing the levels of anxiety among school students Partial hypotheses There are differences in the level of anxiety between high school students who are practicing and not practicing classroom activity There is a variation in psychological anxiety among secondary school students who practice classroom activity Field study The sample is a group of secondary school students final stage in Biskra The curriculum used the descriptive approach Tools used Questionnaire form We could not apply the field side due to the global Corona disease pandemic
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15431
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020BOUCHAMLA.pdf8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.