Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/18302
Title: علاقة درجة حرارة بيئة الممارسة بدرجة حرارة جسم التلميذ أثناء حصة التربية البدنية و الرياضية دراسة ميدانية لتلاميذ مؤسسة متقن قروف محمد العالية بسكرة
Authors: بودن إسلام
حسونة وليد
Keywords: بيئة الممارسة، درجة حرارة الجسم، حصة التربية البدنية والرياضية
practice environment, body temperature, physical education and sports class
Issue Date: Jul-2021
Abstract: ملخص بالعربية: عنوان الدراسة: علاقة درجة حرارة بيئة الممارسة بدرجة حرارة جسم التلميذ أثناء حصة التربية البدنية والرياضية تهدف الدراسة إلى: معرفة علاقة درجة حرارة بيئة الممارسة بدرجة حرارة جسم التلميذ أثناء حصة التربية البدنية والرياضية. الغرض من الدراسة: هناك علاقة بين درجة حرارة بيئة الممارسة بدرجة حرارة جسم التلميذ أثناء حصة التربية البدنية والرياضية. العينة: تلاميذ السنة الثالثة ثانوي – متقن قروف محمد (العالية). بلدية بسكرة، تم اختيارهم بالطريقة العشوائية. الإصدار 26SPSS ،CATALالأداة المستخدمة: الاختبار، جهاز قياس درجة حرارة الجسم. أهم الاستنتاجات: أوضحت نتائج المعالجة الإحصائية أنه هناك علاقة بين درجة حرارة بيئة الممارسة بدرجة حرارة جسم التلميذ أثناء حصة التربية البدنية والرياضية. أهم الاقتراحات والتوصيات: إجراء دراسات وبحوث أخرى على متغيرات درجة حرارة الجسم. إجراء دراسة تحاول التعرف على الفروق بين الذكور والإناث في بيئات مختلفة. إجراء دراسة مشابهة لبعض المتغيرات الوظيفية الأخرى عند التلاميذ. Study summary: Study title: The relationship of the temperature of the practice environment with the body temperature of the student during the physical education and sports class The study aims to: Know the relationship of the temperature of the practice environment with the body temperature of the student during the physical education and sports class Purpose of the study: There is a relationship between the temperature of the practice environment and the student's body temperature during the physical education and sports class. Sample: Third year secondary school students - Motqen Qarov Muhammad (Al-Alia). Municipality of Biskra, they were randomly selected. Instrument used: SPSS version 26, CATAL (Test, Body Temperature Meter) The most important conclusions: The results of the statistical treatment showed that there is a relationship between the temperature of the practice environment and the pupil's body temperature during the physical education and sports class. The most important suggestions and recommendations: Conducting other studies and research on body temperature variables.-Conducting a study that attempts to identify the differences between males and females in different environments. - Conducting a similar study for some other functional variables for students.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/18302
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021BOUOUDENetHASSOUNA.pdf4,69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.