Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/18309
Title: واقع التدريس في معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية و الرياضية في ضل جائحة كورونا 2019 دراسة ميدانية لعينة من معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بسكرة
Authors: برتيمة مسلم
ظهراوي عبد السميع
Keywords: واقع تدريس، معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية, التعليم عن بعد جائحة كورونا
Reality Teaching, Institute of Physical and Sports Activity Science and Techniques, Corona Pandemic Distance Education
Issue Date: Jul-2021
Abstract: هدفت هذه الدراسة للكشف على واقع التدريس بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضة في ضل جائحة كورونا ، على عينة من طلبة سنة اولي ماستر بمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة محمد خيضر بسكرة. من أجل تحقيق أهداف البحث والوصول إلى نتائج فقد تحددت دراستنا بالمنهج الوصفي وقد تم الاعتماد على أداة الاستبيان . ومن خلال مراجعتنا البحثية والنظرية استنتجنا أنه في ظل ظهور جائحة كورونا بات استخدام تكنولوجيات و تطبيقات اتصالية جديدة ومنصات تعليمية تفرض وجودها في حياة الناس أصبح استخدام التعليم عن بعد أمرا ضروريا لمواكبة التحولات المتسارعة في المنظومة التعليمية ، وهذا ما تبين لنا من خلال دراستنا حيث كشفت عن كيفية تجاوب الطلبة مع التعليم الإلكتروني و مدى تأثيره على تحصيلهم الدراسبي. This study aimed to reveal the reality of teaching at the Institute of Physical Activity Science and Techniques and Sports in the shadow of the Corona pandemic, on a sample of first-year student’s master of the Institute of Science and Techniques of Physical and Sports Activities at Mouhamed Khaider University in biskra. In order to achieve research objectives and reach results, our study has been defined by descriptive method and the questionnaire tool has been relied upon. Through our research and theoretical review, we concluded that with the emergence of the Corona pandemic, the use of new communication technologies and applications and educational platforms that impose their presence in people's lives has become necessary to keep pace with the rapid transformations in the educational system, as we found through our study, which revealed how students respond to e-learning and how it affects their educational achievement
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/18309
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021BERRETIMAetDAHRAOUIabdessamai.pdf3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.