Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20294
Title: الألعاب الشبه الرياضية و دورها في تحسين بعض المهارات الأساسية لرياضة كرة السلة في المرحلة المتوسطة دراسة ميدانية في بعض متوسطات ولاية المغير
Authors: بالمهدي سيف الدين
كودري أيمن
Issue Date: Jun-2022
Abstract: تناولت الدراسة الحالية دور الالعاب الشبه رياضية في تحسين بعض المهارات الأساسية لرياضة كرة السلة في المرحلة المتوسطة حيث تهدف دراستنا الى معرفة الألعاب الشبه ودورها في تحسين بعض المهارات الاساسية لرياضة كرة السلة في الطور المتوسط حيث قمنا بوضع الفرضيات التالية هل للألعاب الشبه رياضية دورا إيجابيا في تعليم مهارة التنطيط في كرة السلة لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة هل للألعاب الشبه رياضية دورا إيجابيا في تعليم مهارة التمرير والإستقبال في كرة السلة لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة هل للألعاب الشبه رياضية دورا إيجابيا في تعليم مهارة التصويب في كرة السلة لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة واعتمدنا في دراستنا على الإستبيان كطريقة للوصول إلى النتائج وقد تبنت الدراسة المنهج الوصفي المسحي لدى دراسة مسحية تبنت 31 استاذ وقمنا بتحليل نتائج الاستبيان عن spssطريق برنامج وقد أسفرت النتائج النهائية على أن للألعاب الشبه رياضية دورا ايجابيا في تعليم المهارات الأساسية لرياضة كرة السلة هذا ما لخصته نتائج الاستبيان وإجابات الأساتذة وبهذا نتوصل الى تحقيق الفرضيات الجزئية والفرضية العامة بنسبة كبيرة Study summary The current study dealt with the role of semi sports games in improving some basic skills of basketball in the intermediate stage Where our study aims to know the semi sports games and their role in improving some basic skills of basketball in the middle stage where we put the following hypotheses Do semi sports games have a positive role in teaching basketball dribbling skills in basketball for middle school students Do semi sports games have a positive role in teaching basketball passing and receiving skills for middle school students Do semi sports games have a positive role in teaching basketball shooting skills for middle school students In our study we relied on the questionnaire as a way to reach the results The study decided the descriptive survey approach in a survey that adopted 31 professors We analyzed the results of the questionnaire through spss programs The final results showed that the semi sports games have a positive role in teaching the basic skills of basketball This is what was summarized by the results of the questionnaire and the answers of the teachers Thus we arrive at the realization of the partial and general hypotheses in a large proportion
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20294
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022BelmehdiEtKoudri.pdf8,82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.