Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/5540
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorالأستاذ الدكتور : محمد قيراط-
dc.date.accessioned2015-04-19T13:58:38Z-
dc.date.available2015-04-19T13:58:38Z-
dc.date.issued2015-04-19-
dc.identifier.issn2253-0347-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/5540-
dc.description.abstractالملخّص: تستعرض هذه الدراسة الإدارة الإعلامية الأمريكية لأزمة حرب الخليج الثالثة (الحرب على العراق 2003). كيف أدارت أمريكا الحرب إعلاميًا؟ وما هي الأساليب والاستراتيجيات التي استعملتها في التعامل إعلاميًا مع الحرب؟ وما هي الخصائص التي ميزت هذه التغطية؟ أتسمت التغطية الإعلامية الأمريكية لأزمة حرب الخليج الثالثة بعدة آليات من أهمها: فرض الرقابة على وسائل الإعلام من خلال تجنيد الصحافيين وإلحاقهم بالوحدات العسكرية الأمريكية تحت مظلة البنتاجون (embedded journalists)، والتحكم ومراقبة كل ما يُبث ويُرسل. Abstract:This study reviews the American media management for crisis of third Gulf War (the war on Iraq in 2003). How managed the American war in the media? What are the methods and strategies used by the media in dealing with the war? What are the characteristics that distinguish this coverage? The American media coverage of the crisis of the third Gulf War Characterized by several mechanisms including: censorship of the media through the recruitment of journalists and enroll them American military units under the umbrella of the Pentagon (embedded journalists), and control and monitor all broadcasts and sends.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleالإدارة الإعلامية الأمريكية للحروب والأزمات حرب الخليج الثالثة أنموذجاen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:1العدد 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf522,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.