Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/7085
Title: دور إدارة علاقات الزبائن في تعزيز الصورة الذهنية في شركات إنتاج المياه المعدنية في مدينة عمان- الأردن (دراسة تحليلية لآراء عينة من المديرين )
Authors: د.علي فلاح الزعبي
Keywords: الكلمات الدالة : إدارة علاقات الزبائن ، الصورة الذهنية ، شركات انتاج المياه المعدنية ، المديرين ، عمان ، الأردن
Key words : customer relationship management , mental picture , mineral water production companies , managers , Amman, Jordan .
Issue Date: 17-Jan-2016
Abstract: الملخص هدفت الدراسة إلى توضيح دور إدارة علاقات الزبائن في تعزيز الصورة الذهنية في شركات إنتاج المياه المعدنية في محافظة عمان واختبار علاقات الارتباط والأثر بين أبعاد إدارة علاقات الزبائن والصورة الذهنية في الشركات عينة الدراسة . وكانت اداة الدراسة الاستبانة (الاستمارة ) وزعت على عينة مكونة من ( 100 ) مديرا لأقسام في بعض شركات انتاج المياه المعدنية في محافظة عمان واختتمت الدراسة بمجموعة من التوصيات من بينها وجود علاقات ارتباط واثر معنوية بين إدارة علاقات الزبائن والصورة الذهنية وضرورة إدراك أهمية إدارة علاقات الزبائن وأبعادها وخاصة في ظل التطورات السريعة التي تحدث بصورة مستمرة في البيئة الخارجية .واستخدام كادر متخصص بإدارة علاقات الزبائن وأبعادها من اجل وصول الشركات إلى الصورة المرجوة في ذهن الزبائن . . Abstract The study aimed to clarify the role of (CRM) in the promotion of mental image in mineral water production companies in Amman Governorate and test correlations and effect relationships between customers and management dimensions of mental image in the study sample companies . The study questionnaire tool ( questionnaire ) was distributed to a sample of (100) as director of the sections in some mineral water production companies in the Amman Governorate The study ended a set of recommendations , including an association relations and the impact of significantly between customer relationship management and mental image and the need to recognize the importance of customer relationships and dimensions, especially in light of the rapid developments taking place on an ongoing basis in the external environment management .useing a dedicated staff managing customer relationships and dimensions for arrival companies to the desired image in the mind of customers .
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/7085
ISSN: 7902- 1112
Appears in Collections:REM 18

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
المقال رقم 1.pdf543,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.