Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/7378
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأ. الجودي محمد علي-
dc.date.accessioned2016-03-04T21:25:04Z-
dc.date.available2016-03-04T21:25:04Z-
dc.date.issued2016-03-04-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/7378-
dc.description.abstractملخص: تهدف هذه الورقة البحثیة إلى تسلیط الضوء حول نماذج تدریس المقاولاتیة في بعض البلدان خاصة منها المتقدمة، كالولایات المتحدة الأمریكیة والمملكة المتحدة وبلجیكا واسبانیا وغیرها، والعدید من التجارب في البلدان الأخرى، وذلك للوقوف على أهم الممارسات والدروس والخب ا رت المستفادة منها والاعتماد علیها في المناهج التربویة والتعلیمیة المحلیة. الكلمات المفتاحیة: المقاولاتیة، التعلیم المقاولاتي Abstract : This research aims to shed light on the teaching models entrepreneurial in some particular countries, including developed ones, like the United States of America, United Kingdom, Belgium, Spain and others, and many of the experiences in other countries, so as to identify the most important practices and lessons and experiences learned from them and rely on in the educational curriculum local.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.subjectKeywords: Entrepreneurship, Entrepreneurial Educationen_US
dc.titleتجارب عالمیة في التعلیم المقاولاتيen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Publications Internationales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تجارب عالمیة في التعلیم المقاولاتي.pdf158,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.