Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9382
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأ. فاطمة الزهراء زيدان-
dc.contributor.authorد. السعيد مزروع-
dc.date.accessioned2017-06-15T14:41:41Z-
dc.date.available2017-06-15T14:41:41Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9382-
dc.description.abstractالملخص: لا يقتصر دور التربية على نقل وتداول المعرفة فقط، ولكن الأمر يتعدى ذلك الى نوعية العلاقات التي تحدث بين الأفراد؛ إن المرء يستطيع أن يرى بسهولة مدى أهمية الدور الذي تلعبه التربية البدنية في التربية العامة، إذ أنها تشارك في بناء الفرد من الناحية الجسمية والانفعالية والعقلية والاجتماعية، فالعقل والجسم يمثلان وحدة واحدة كل منهما يزود الآخر بالقوة والتربية البدنية عملية تتم بممارسة أوجه النشاط لتنمي وتصون جسم الإنسان. والتربية البدنية جزء بالغ الأهمية من عملية التربية العامة وهي ليست حشو في البرنامج المدرسي، يعتمد كوسيلة لشغل الأطفال ولكنها على العكس من ذلك جزء حيوي من التربية فعن طريق برنامج التربية البدنية والرياضية موجه توجيها صحيحا يكتسب الأطفال المهارات اللازمة لقضاء وقت الفراغ وينمون اجتماعيا كما أنهم يكتسبون الصحة الجسمية والعقلية. Summary: The role of education is not limited to exchange of knowledge only but it goes beyond that to suggest education to the quality of relationships that occur between individuals. the one can easily see how important the role of physical education in public education, as they participate in the construction of the individual in terms of physical, emotional, mental, social, and reason with the body represent one unit each provides the other by force and physical education takes place from the exercise aspects of the activity to develop and maintain the human body. And physical education a very important part of the process of public education which is not a filler in the school program relies as a way to fill the children but on the contrary, a vital part of education. Through prompt physical education program directed right acquires children the skills needed to spend leisure time and grow socially as they acquire physical health and mental health.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleمعالم التربية البدنية والرياضية في المراحل التعليمية الثلاثen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.pdf360,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.