Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9383
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorد. براهيمي عيسى-
dc.contributor.authorأ. صلحاوي حسناء-
dc.date.accessioned2017-06-15T14:42:04Z-
dc.date.available2017-06-15T14:42:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9383-
dc.description.abstractالملخص: هذه الدراسة النظرية إلى التطرق الى عملية أو العلاقة المهنية التي تتمثل في الإرشاد والتوجيه التربوي، وذلك من خلال عرض أهم خصائص كل من التوجيه والإرشاد التربوي مع تسليط الضوء على الأخطاء الشائعة في الخلط بين المفهومين، وكذا عرض مجالات استخدامهما والأسس التي تعتمد عليها سواء الفلسفية، النفسية التربوية والاجتماعية العصبية، وفي الأخير وكذا علاقتها بمختلف العلوم. Abstract : The purpose of this theoretical study is to try to address a process or a professional relationship of educational guidance and guidance through presenting the most important characteristics of both guidance and educational guidance, highlighting the common mistakes in the confusion between the two concepts, as well as presenting the areas of their use and the bases upon which the philosophical , Psychosocial and social psychology, and the latter as well as their relationship to various sciences.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleالتوجيه والإرشاد التربويen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf606,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.