Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12875
Title: أثر التسويق الإلكتروني في جلب الزبائن دراسة مقارنة: مؤسستي موبيليس و جازي خلال الفترة ) 2015 - 2017 )
Other Titles: اقتصاد و تسيير مؤسسة
Authors: حاج الشيخ, نذير
Issue Date: 20-Jun-2019
Abstract: عالجتهذهتلدذالة ا لإتاذاة تماللاذالأثر تاذ ت ذالثلإتق اذاةلرث ق ت ذع تجذج تزذالن،تاعي ذللإتر ذالأ لإلإتاهذلن تاة ذ حصثهاذاللإققلاذعيذط اذجلزذعةةذأرب ذأيذالن،اعي ذقذهلاذلاذيث ثجذإلاذبثب ذلإلالإاهذثلإقل لاذلرالاذأ ا علاذ ليهاذالبيعاذالثلإقل لاذالث ذث طذليهاذقذملاذاللإلالإاهذالثلإقل لاذل أ اللإييذل ذال طاع. قذقتةذث اقلتهذهتلدذالة ا لإتاذاةطتا ذال ت وذقذالأ تاهلأ ذل ثلإتق اذقذالثلإتتق اذاةلرث ق تت ذذقذع اصت ذالأتن ذ الثلإتقل ذلت ذالأ أتاهذال،ةألتاذ ذمأتاذثتسذا،ثلتا ذة ا لإتاذحالتاذالأتن ذالثلإتقل ذال،تةأ ذلأ لإلإتثييذأتيذقطتاعذ ،ةأاهذالهاثفذال الذل ذالج ا نع ذقذهأاذأ لإلإتاذأتق،ي لوذقذجتانو ذل ققتقىذع تجذةق ذالثلإتق اذاةلرث ق ت ذلت ذ ج زذالن،اعيذقذن اة ذالحصاذاللإققلا. قلت ذار،يت ذل تتةذثقصت هذالة ا لإتاذإلتجذأيذمتترذالأ لإلإتتثييذأق تتقعذالة ا لإتتاذثثب تتجذلإلالإتتاهذثلإتتقل لاذلرالتتاذقذ ث اللإتتلاذأرثأتتة ذع تتجذثر قلقجلتتاذاةعتترسذقذالاثصتتال ذ ط حهتتاذلأجأقعتتاذأتتيذالرتت ق ذالأقجهتتاذل لتت ا ةذقذ الأ لإلإاه ذقذالث ذاثلإتأهذلت ذم يت ذأتيذارحلتايذ الث تا ةذ ثيجتاذل ث يتةذقذالأحارتا ذقذالثت ذأ ت هذأ ا ت ذع تجذ حصصهاذاللإققلا.ذ الكلم الالماح ة: ذالثلإتق اذاةلرث ق ت ذاللإلالإتاهذالثلإتقل لا ذج تزذالن،تاعي ذالحصتاذاللإتققلا ذقطتاعذالهتاثفذ ال الذل ذالج ا نع ذأ لإلإث ذأق،ي لوذقذجانو. iv Abstract The present study dealt with the problem of e-marketing in attracting customers. Companies seek to maximize their market share by attracting more customers. This can only be achieved by adopting effective marketing policies that take into consideration the marketing environment in which they operate and the marketing policies of the competitors in the sector. This study examined the theoretical and conceptual framework of marketing and e-marketing, the elements of the marketing mix in the service organizations. In the aim to identify the role of e-marketing Bringing in customers and maximizing market share we have chosen as the case study of the marketing mix of two services from the mobile services sector in Algeria: Mobilis and Djezzy companies. Finally, the study concluded that the two companies involved in the study adopted effective and competitive marketing policies based on information and communication technologies, by offering a series of presentations to individuals and institutions, which were often characterized by similarity as a result of imitation and simulation which influenced on their market shares. Keywords: e-marketing, marketing policies, customer acquisition, market share, mobile phone sector in Algeria, Mobilis and Djezzy.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12875
Appears in Collections:Faculté des Sciences Economiques et Commerciales et des Sciences de Gestion (FSECSG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
حاج_الشيخ_نذير.pdf5,4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.