Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12952
Title: دورتكنولوجيا المعلومات في تفعيل إدارة علاقات الزبائن دراسةميدانية بنك الخليج الجزائر-وكالة بسكرة-
Other Titles: تسويق مصرفي
Authors: سلطاني, قطر الندى
Issue Date: 20-Jun-2019
Abstract: تهدف هذه الد ا رسة إلى التعرف على دور تكنولوجیا المعلومات في تفعیل إدارة علاقات الزبائن من وجهة نظر الزبائن في بنك الخلیج الج ا زئر- وكالة بسكرة-. ولتحقیق أهداف الد ا رسة تم استخدام الاستبیان كأداة رئیسیة في جمع البیانات التي تم تحلیلها بالاعتماد على الحزمة الإحصائیة (Spss) وقد توصلت الد ا رسة إلى مجموعة من النتائج أهمها وجود علاقة ذات دلالة إحصائیة بین تكنولوجیا المعلومات وٕادارة علاقات الزبائن في البنك محل الد ا رسة. كما قدمت الد ا رسة في ضوء النتائج المتوصل إلیها مجموعة من التوصیات والمقترحات المتعلقة بهذا الموضوع . الكلمات المفتاحية: تكنولوجيا المعلومات، إدارة علاقات الزبائن، الرضا، الولاء، الثقة، خلق القيمة. Abstract: This study aims to identify the role of Information technology in effectiveness of customer relationship management in AGB -Biskra-. To achieve the objectives of this study the questionnaire was used as a key tool in collecting data that has been analyzed by the statistical package of social science (Spss). The study has found a set of results the most important one the presence of a statistically significant impact of information technology in customer relationship management in the bank. The study also presented in the light of its results a set of recommendations and proposals related to this subject. Key words: Information technology, customer relationship management, satisfaction, loyalty, confidence, create value.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12952
Appears in Collections:Faculté des Sciences Economiques et Commerciales et des Sciences de Gestion (FSECSG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
سلطاني_قطر_الندى.pdf2,91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.