Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12993
Title: | الإختلاط داخل حصة التربية البدنية و الرياضية و أثره على التوافق النفسي و الإجتماعي لتلاميذ المرحلة الثانوية |
Authors: | وحيد عفيف |
Issue Date: | Jun-2019 |
Abstract: | This studay came with the tile "admisctur inside the P, E section and it's effect on the psychology and sociology agreement of secondary school student period" , this studay is reflective for the admiscture on the student of the secondary stage in P,E section . The student of the depended on a study fiel dit used by pattem that is formed from 60 teenager that been choose with randomly manner , by 2 classes from second and third from "Saudi Abed El Madjid" in secondary school of Ain Fakroun ,oum el bouaghie in the Algerian easter . an average test had been applied according to the particularity and the needs of the resarch in order to measur the psychology and sociology for it's original content which is doctor Mahmoud Atia , here had been treating the datum with a statistique methods . The student came to that a factor of the admiscture is effective in the students life as a psychology sactor with a first digree is reflect for the students as it con sidered the source to improve and impose the student's personality between his collegues . جاءت الدراسة بعنوان " الإختلاط داخل حصة التربية البدنية و الرياضية و أثره على التوافق النفسي و الإجتماعي لتلاميذ المرحلة الثانوية " و هي دراسة إنعكاسية للإختلاط على المتمدرسين بالطور الثانوي في حصص التربية البدنية و الرياضية ـ اعتمد الطالب على دراسة ميدانية استخدم خلالها عينة مكونة من 60 مراهق تم إختيارهم بطريقة عشوائية في قسمين من السنة الثانية و الثالثة من ثانوية سعودي عبد المجيد بمدينة عين فكرون أم البواقي بالشرق الجزائري، تم تطبيق إختبار (استبيان) معدل وفقا لخصوصيات و متطلبات البحث لقياس التوافق النفسي و الإجتماعي لمقننه الأصلي الدكتور محمود عطية هنا، و تم معالجة البيانات و المعطيات بالأساليب الإحصائية اللازمة ـ توصل الطالب إلى أن عامل الإختلاط مؤثر هام في حياة التلميذ كونه عامل نفسي بدرجة أولى ينعكس على التلاميذ بصورة ايجابية أو سلبية كما يعد مصدر لإثبات و فرض شخصية التلميذ بين زملائه. |
URI: | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12993 |
Appears in Collections: | Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master2019-وحيد-عفيف.pdf | 7,19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.