Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/13139
Title: تطوير المناهج التربوية وعلاقته بدافعية الميول لممارسة الأنشطة البدنية والرياضية لدى تلاميذ الطور الثانوي
Authors: حوحون عبد الكريم
Keywords: 1- المناهج التربوية 2- الدافعية والميول 3- النشاط البدني والرياضي
1- Educational curriculum 2- Motivation and tendencies 3- practice physical and sports activities
Issue Date: Jun-2019
Abstract: عنوان الدراسة: تطوير المناهج التربوية وعلاقته بدافعية الميول لممارسة الأنشطة البدنية والرياضية لدى تلاميذ الطور الثانوي تهدف الدراسة إلى: معرفة العلاقة بين المناهج التربوية ودافعية ميول تلاميذ المرحلة الثانوية إلى ممارسة الأنشطة البدنية والرياضية الفرض من الدراسة: توجد علاقة ارتباط موجبة و دالة إحصائيا بين المناهج التربوية و دافعية ميول تلاميذ المرحلة الثانوية إلى ممارسة الأنشطة البدنية و الرياضية العينة:تشمل 20 أستاذ و 100 تلميذ..كيفية اختيارها: بالطريقة الاحتمالية)عينة عشوائية بسيطة( نسبتها: 16.12 % بالنسبة للأساتذة و 10 % بالنسبة للتلاميذ...الأداة المستخدمة: استبيان موجّه لأساتذة التربية البدنية والرياضية وبطاقة ملاحظة لقياس ميول التلاميذ لممارسة الأنشطة البدنية والرياضية أهم الاستنتاجات: تتحقّق الفرضية العامّة للدراسة التي مفادها أنه: توجد علاقة ارتباط موجبة ودالة إحصائياً بين تطوير المناهج التربوية ودافعية ميول التلاميذ لممارسة الأنشطة البدنية والرياضية. أهم اقتراح أو توصية أو فرضية مستقبلية: توجد علاقة ارتباط بين شخصية أستاذ التربية البدنية والرياضية وبين ميول واتّجاهات التلاميذ نحو الممارسة الرياضيّة. Title of the study : Development of educational curricula and its relationship with motivation and tendencies to practice physical and sports activities of secondary phase students The study aims to: knowledge of the relationship between educational curricula and motivation and tendencies of secondary school students to practice physical and sports activities Imposition of study: there is a positive link relationship and statistically proved between educational curricula and motivation and tendencies of secondary school students to practice physical and sports activities The sample: Include 20 teachers and 100 pupils… How to choose it: with probability method (simple random sample) It ratio: 16.12 % of teachers and 10 % of pupils…. The tool used: A survey for the teachers and a note card for the pupils to measure motivation and tendencies of secondary school students to practice physical and sports activities The most important conclusions: achieved the general imposion of the study whith say: there is a positive link relationship and statistically proved between educational curricula and motivation and tendencies of secondary school students to practice physical and sports activities The most important proposal or recommendation or future imposion: There is a link relationship between teacher personality and tendencies of secondary school students to practice sports
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/13139
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master2019-حوحون-عبد-الكريم.pdf2,84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.