Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14473
Title: المقاربة النصیة في تعلیمیة التعبیر الكتابي السنة الرابعة متوسط أنموذجا
Authors: حرزلي, وحیدة
شارف, ثلجة
Issue Date: 22-Jun-2019
Abstract: تعد المناھج التربویة الركیزة الرئیسیة في العملیة التعلیمیة خلال المراحل الدراسیة، فجاءت ھذه المذكرة الموسومة بالمقاربة النصیة في تعلیمیة التعبیر الكتابي السنة الرابعة متوسط أنموذجا، الذي یعتبر أساسا مھما للغة العربیة،وذلك من خلال محاولة الكشف عن الطریقة التي أقرتھا المنظومة التربویة حدیثا لإنتاج النص المكتوب للسنة الرابعة متوسط، لذا اخترنا ما یسمى المقاربة النصیة كمنھاج جدید یتم بھ تدریس التعبیر الكتابي حدیثا، لمحاولة معرفة أھم الصعوبات التي یواجھھا كل من التلامیذ والأساتذة في حصة التعبیر الكتابي ومدى نجاعة وفعالیة ھذه الطریقة ومساھمتھا في إنتاج النص المكتوب ، من خلال قراءة للاستبیانات التي تم توزیعھا على 24 أستاذا و45 تلمیذاكعینات منتقاة من ستة متوسطات بزریبة الوادي 2018 م/ 2019 م Abstract: Teaching méthode are considered the corner stone in the teaching process during school stages ,that's why thesis com. with textual approach and its importance in teaching Witten expression for the fourth year middle school as a model which is considered the basic stone for the arabic language.This study tried to discover the méthode was proposed by textual approach recently to produce a written text for the year middelschoole that is calledtextualapproachaz a new curriculum which is used to teach written expression recenth, also e tried to know the main difficulties which face both teachers and learners in the session of written expression and effectiveness this method and its coorporation in produccingwritten text .Also,consulting the questionnaire that are submitted to (24)teatchers and (45)pupils slected samples from 6middle schools at ZeribetEloud,2018-2019 .
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14473
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.