Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14475
Title: تطبيقات المنهج التداولي في تعليم اللغة العربية كتاب السنة أولى متوسط – انموذجا-
Authors: طرودي, سميرة
عيساوي, دنيا
Issue Date: 22-Jun-2019
Abstract: الملخص : التداولية علم معرفي جديد تعنى بالمتكلم و السامع و الظروف المحيطة بهما لتحقيق التواصل ما بين الطرفين ، فالتداولية في التعليم تولي عناية هامة بالعملية التعليمية من معلم كمرسل ) مفهم( و المتعلم كمتلقي و المحتوى بما يتضمنه من معارف ،حيث تهتم بكيفية سير العملية التعليمية داخل القسم بدءا باألستاذ عند تلفظه للمعلومة وصوال للمتعلم عند تلقيه لها ، مستعينا بحجج إلقناع المتعلم و التأثير فيه، و يظهر ذلك من خالل توظيف ) تطبيق ( المتعلم لهذه المعارف و القواعد في الواقع. Abstract : Deliberation is a new cogntive science that. Deals with the speaker , the listene and the surrounding circumestances in order to achive communication between the to. Deliberation in the field of education ,gives a high importance to the educational ; from the teacher as an tramsmitter ,the as a receiver to the content that inchndes the knanledge . it takes interest in the way the educational process goes inside the classroom ,starting with thee moment when the teacher wtters the information to the one when the learner receives it ,using argments to convince and inflience ce the learner . becaues evident though the learners implementation of these rules and information in real life
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14475
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.