Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14846
Title: | Investigating Problem Faced by Mathematic Students During English Courses A Case study of master one LMD Students at Mohamed Khider University of Biskra |
Authors: | Toumi, Asma |
Issue Date: | 2019 |
Abstract: | Abstract As we came to anew millennium, the need of English exceeded all shapes of science and society as whole. Increasingly, Algerian students and teachers should tend to have highly academic and professional requirements to fulfil specific communicative social and technical needs targeting improving language skills; like for students ESP (English for specific purposes) courses have a significant contribution to their study field. Now, English language have become the powerful means of communications in terms of education, sociology, economics and technology. This research work was an investigational work about the gap in learning English for science students in their English courses. It was the case of first year master students in mathematics department. First, data were collected through a students’ questionnaire that is composed of 14 questions and one sub question and also a classroom observation. In order to check and examine a number of hypothesis, the attendance in English sessions with students. The analysis revealed that mathematics students need to improve their level of English whether in their specialty or enhancing their communicative skills. Accordingly, educational system in Algeria revealed in their lack of vocabulary by which the interference in student’s between French and English while performing English.الملخص تناولت هذه الدراسة المشكل الرئيسي الذي يعاني منه طلبة الشعب العلمية ،من حيث استعمال اللغات األجنبية في مجاالت دراساتهم،نقص المفردات اللغوية،و بصفة خاصة طلبة الرياضيات كنموذج و منه الدور األساسي في تطبيق دور اللغات األجنبية إلعطاؤها حقها كما يجب تعتبر اللغة الفرنسية اللغة الرسمية الثانية بعد اللغة األم فيما يخص التعليم العالي بالجزائر. لذا فإن هذه الدراسة تهدف إلى تمكين طلبة الشعب العلمية من تحسين مستواهم في اللغة االنجليزية باعتبارها لغة العلم الحديث و المتطور بدون غض النظر عن كون الرياضيات ام العلوم.اما عن الدافع الرئيسي و المحفز للقيام بهذا البحث فهو قلة االهتمام بالعالقة الوطيدة التي تتواجد بين العلم و اللغة بصفة خاصة،غياب الوعي التام بجدية خطورة الوضع الحالي لمناهج تدريس اللغات األجنبية لطلبة التخصصات العلمية بالجزائر.طغيان التقليد االعمى للطرق و التقنيات القديمة أعطى لمستوى الطلبة جانب سلبي في جميع مستويات استعماالت اللغة االنجليزية.كما نجد كذلك مشكلة التداخل اللغوي و اإلفراط في االستعانة باللغة الفرنسية بدل االنجليزية رغم تراجع مكانتها بين لغات العلم الحديث و هذا راجع ألسباب تاريخية. و كحل لهذه المشكلة عملنا في هذه الدراسة على النهوض و تدارك عمق المعضلة التي يواجهها معظم الطلبة بالشعب العلمية عن طريق اقتراح عدد من المنهجيات الجديدة و منها التخلص من الطرق التقليدية العتيقة. |
URI: | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14846 |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Investigating Problem Faced by Mathematic Students During English.pdf | 2,52 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.