Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14942
Title: ENHANCING VOCABULARY INSTRUCTION THROUGH USING COMIC BOOKS Case Study of Third Year Pupils at Bendjaballah Omar Middle School in Bouchagroune , Biskra
Authors: BEN ALI, Habiba
Keywords: vocabulary, EFL, comic books.
Issue Date: 22-Jun-2019
Abstract: Abstract Enhancing vocabulary knowledge is a crucial step for developing English proficiency. Hence, the present study aims at investigating the effect of using comic books on vocabularyinstruction. It alsohighlights their importance and benefits in EFL classes. Therefore, the hypotheses set in this research are:comic books can play an important role in developing vocabulary knowledge because they help pupils to learn new lexis faster. Also, comics can present a significant support to teachers to deal with vocabulary through providing a better explanation of words in a short time. To conduct this study, mixed method approach is selected since it attempts toinvestigate the effect of two variables: comic books as the independent variableand vocabulary instructions as the dependent variable. Therefore, two instruments were used to gather more relevant and valid data. These instruments are the questionnaire which is designed and administered to ten teachers ofmiddle schools, and quasiexperiment which is conducted with 16 pupils of third year at Bendjaballah Omar Middle School. The findings obtained in this study are analyzed quantitatively and qualitatively. Based on these findings, there are few teachers who use comics in teaching. However, the results of the test after the treatment proved that comic books are effective and can enhance learners’ vocabulary. Therefore, they are supportive tools for teachers because they facilitate teaching vocabulary and catch learners ‘interest towards learningthe language.الملخص يعد تعزيز معرفة المفردات خطوة مهمة جدا من أجل تطوير الكفاءة في اللغة اإلنجليزية. وهنا، تهدف هذه الدراسة إلى التحقيق في تأثير القصص المصورة على تدريس المفردات. كما تسلط الضوء أيضا على أهميتها إيجابياتها في أقسام اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية. لذا، فالفرضيات المطروحة في هذا البحث هي: يمكن أن تلعب القصص المصورة دورا مهما في تطوير معرفة المفردات، ألنها تساعد التالميذ على تعلم مصطلحات جديدة بشكل أسرع. وأيضا، يمكن أن تقدم القصص المصورة دعما ملحوظا للمدرسين من أجل التعامل مع المفردات من خالل تقديم شرح أفضل للكلمات في وقت قصير. إلجراء هذا البحث، تم اختيار منهج البحث المختلط بما أنه يسعى للتحقيق في تأثير متغيرين اثنين هما القصص المصورة كمتغير مستقل وتدريس المفردات كمتغير تابع .تم استعمال وسيلتين في هذه الدراسة لجمع معلومات ذات صلة و أكثر مصداقية .وهاتان األداتان هما االستبيان الذي صمم وقدم لعشرة أساتذة في التعليم المتوسط و المنهج شبه التجريبي الذي أجري مع 61 تلميذ من السنة الثالثة في متوسطة بن جاب الله عمر. تم تحليل النتائج المتحصل عليها في هذه الدراسة من الناحية الكمية والنوعية. وبناء على هذه النتائج, فإن هناك عدد قليل من األساتذة الذين يستخدمون القصص المصورة في التدريس.و لكن نتائج التقويم بعد المعالجة، أثبتت أن القصص المصورة فعالة وبمقدورها تقوية مفردات المتعلم. وبالتالي ، فهي وسيلة داعمة للمدرسين ألنها تساهم في تسهيل تدريس المفردات الجديدة وجذب اهتمام المتعلم نحو تعلم اللغة.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14942
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ENHANCING VOCABULARY INSTRUCTION THROUGH.pdf10,99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.