Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15178
Title: The Effect of Peer Feedback Technique in Enhancing EFL Students’ Writing Skill : Case of Study: Third Year LMD Students of Mohamed Khider University of Biskra
Authors: Guidoum, Brahim
Keywords: EFL Writing Skill, Peer Feedback, Effect
Issue Date: 2019
Abstract: ABSTRACT This study aims to investigate students’ and teachers’ attitudes toward the effect of peer feedback technique in enhancing EFL students’ writing skills. The case of study is thirdyear LMD students of English, at Mohamed Khider University of Biskra. The reason behind choosing this topic is that students of the third year, even though they are supposed to have a good level, but they still face a variety of problems that make their writing not proficient. Therefore, our study attempts to test our hypothesis, which suggests that peer feedback technique improves students’ writing skill. Consequently, a descriptive method has been conducted in which two questionnaires were designed. The first one was administered to (51) third-year LMD students at the English Division at Mohamed Khider University of Biskra. Whereas, the second one was delivered to (7) English teachers of written expression at the same Division. The main goal behind these two questionnaires is to gather information from both teachers and students, which can help us to confirm our hypothesis. However, after analyzing the gathered data, the results showed that peer feedback is an effective technique in developing students’ writing proficiency. In addition, the findings revealed that this technique develops other factors which can play a significant role in enhancing students' writing skill, such as critical thinking and motivation. Besides, the results showed that both teachers and students welcome the implementation of this technique inside the writing classroom.الملخص هذا البحث عبارة عن دراسة وصفية للدور الذي تلعبه تقنية مراجعة األقران في تحسين مهارة الكتابة لدى طالب اللغة االنجليزية كاللغة أجنبية بجامعة محمد خيضر بسكرة. حيث أنه انطالقا من هذا المنظور اعتمدنا على فرضية أن تطبيق استراتيجية مراجعة األقران في القسم يمكن أن تحسن مهارة الكتابة لدى الطلبة و للتحقق من صحة هذه الفرضية اعتمدنا على وسيلة االستبيان في بحثنا هذا. استبيان قدم لطلبة السنة الثالثة انجليزية بقسم االنجليزية واآلخر قدم ألساتذة التعبير الكتابي بنفس القسم. حيث أن االستبيان الذي سلم للطلبة يهدف الى معرفة انطباع الطلبة حول المهارة الكتابية والصعوبات التي تواجههم أثناء عملية الكتابة كذلك ر أيهم بخصوص فوائد مراجعة األقران في تطوير كفاءتهم الكتابية. أما االستبيان الذي قدم لألساتذة يسعى الى معرفة آراء ووجهات نظر هم حول مستوى الطلبة والصعوبات التي تواجههم في هذه المادة كذلك المناهج المتبعة من طرفهم لتدريسها، باإلضافة إلى معرفة انطباعهم حول الدور الذي تلعبه تقنية مراجعة األقران في تحسين مهارة الكتابة لدى طالبهم. بعد تحليل النتائج المحصلة من هذين االستبيانين تم تأكيد صحة الفرضية التي تنص على أن تطبيق استراتيجية مراجعة األقران في القسم يمكن ان تحسن مهارة الكتابة لدى الطلبة. وختمت الدراسة ببعض االقتراحات للطلبة واألساتذة حول تقنية مراجعة األقران.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15178
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Effect of Peer Feedback Technique in Enhancing EFL.pdf1,99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.