Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15182
Title: The Impact of Algerian EFL Learners‟ Attitudes towards the Target Language Culture on their Oral Performance. The case of third year LMD students of English at Abulkassim Saadallah Alger II University
Authors: Ikhlef, Rabeh
Keywords: Attitudes, Target Language Culture, Oral Performance
Issue Date: 2019
Abstract: Abstract The ability to speak English effectively and appropriately is a priority for many EFL Algerian learners. Several factors have been used to improve students speaking skill. Students‟ attitude towards the target language culture is very significant in influencing on their oral performance. Accordingly, the present research aimed at exploring EFL learners‟ at AbuAlkassim SaadAllah Alger II University attitude towards the target language culture and to what extent it impacts their oral performance. It was hypothesized in our study that EFL learners‟ attitude towards the target language culture impacts on their oral performance. To address all these issues, a qualitative research approach was adopted; two research tools were used to collect data: a questionnaire was administered to a sample of (41) third year students out of 200 population at Alger II University. In addition, an interview was conducted with (05) teachers out of 57 population at Biskra University. After the analysis and the interpretation of results, the findings revealed that EFL learners are aware of the TC and they hold a positive attitude, also they see that it grossly affects their oral competence. Moreover, the majority of EFL teachers describe their students‟ attitude as a positive one due to the huge interest they have spotted in their reaction towards learning the TL. In addition, they believe that those who are aware of the target culture are good speakers. Consequently, it can be concluded that the previous hypothesis was confirmed based on the obtained results. Therefore, students should give more importance to the TLC in order to have a great exposure to native speakers daily life, also, Teachers are required to implement authentic materials to make their students develop a positive attitude towards the TLC to enhance their speaking skill.ملخص تعد القدرة على التحدث باللغة اإلنجلٌزٌة بشكل فعال ومناسب أولوٌة للكثٌر من المتعلمٌن الجزائرٌٌن للغة اإلنجلٌزٌة كلغة أجنبٌة. على هذا األساس، ٌعتبر موقف الطالب تجاه ثقافة اللغة المستهدفة عامال مه ًما جًدا فً التأثٌر على أدائهم الشفهً. بنا ًء على ذلك، ٌهدف البحث الحالً إلى استكشاف موقف متعلمً اللغة اإلنجلٌزٌة كلغة أجنبٌة فً جامعة أبو القاسم سعد هللا )الجزائر 2 )تجاه الثقافة المستهدفة كما ٌهدف إلى التعرف على مدى تأثٌر ذلك فً أدائهم الشفهً. تبنت هذه الدراسة فرضٌة تقول أن موقف متعلمً اللغة اإلنجلٌزٌة كلغة أجنبٌة تجاه ثقافة اللغة المستهدفة ٌؤثر على أدائهم الشفهً. ولمعالجة هذا البحث، تم اعتماد نهج بحثً نوعً؛ حٌث تم استخدام أداتٌن لجمع البٌانات: تم تقدٌم استبٌان لعٌنة من 14 طالًبا من طالب السنة الثالثة بجامعة الجزائر 2 للتعرف على وجهات نظرهم حول الثقافة المستهدفة ومعرفة نوع الذهنٌات التً ٌحملونها. باإلضافة إلى ذلك، أجرٌت مقابلة مع خمسة أساتذة من جامعة الجزائر 22 وكذا جامعة محمد خٌضر -بسكرة- لمعرفة آراءهم حول اتجاهات طالبهم تجاه الثقافة المستهدفة، وكٌف ٌؤثر ذلك على أدائهم الشفهً. بعد تحلٌل النتائج وتفسٌرها، كشفت النتائج أن فا إٌجابًٌا اتجاهها، متعلمً اللغة اإلنجلٌزٌة كلغة أجنبٌة على إدراك تام بالثقافة المستهدفة وأنهم ٌتخذون موقً كما ٌرون أنه ٌؤثر بشكل كبٌر على الكفاءة الشفوٌة. عالوة على ذلك، فإن معظم أساتذة اللغة اإلنجلٌزٌة باعتبارها لغة أجنبٌة ٌصفون موقف طالبهم على أنه موقف إٌجابً بسبب االهتمام الكبٌر الذي الحظوه فً رد فعلهم تجاه تعلم اللغة المستهدفة. باإلضافة إلى ذلك، ٌعتقدون أن أولئك الذٌن ٌدركون الثقافة المستهدفة هم متحدثون جٌدون. وبالتالً، ٌمكن أن نستنتج أن الفرضٌة السابقة تم تأكٌدها بنا ًء على النتائج التً تم الحصول علٌها. وعلٌه، ٌنبغً أن ٌولً الطالب أهمٌة أكبر لـثقافة اللغة المستهدفة من أجل الحصول على معرفة كبٌرة بالحٌاة الٌومٌة للسكان األصلٌٌن، وأٌ ًضا، ٌتعٌن على األساتذة إدراج المزٌد من األنشطة الثقافٌة لتعزٌز الوعً الثقافً لطالبهم.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15182
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Impact of Algerian EFL Learners‟ Attitudes towards the.pdf1,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.