Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15198
Title: Investigating The Use of Paraphrasing outside Classroom to Develop Learners Academic Writing A Case study of Master Students of English Biskra University
Authors: DAGUIANI, Rachida
Keywords: Academic writing, EFL, hypothesis, lack of practice, outside classroom, paraphrasing
Issue Date: 22-Jun-2018
Abstract: Abstract Writing academic English is one of the most demanding tasks students face particularly when they get to the final year of their study. Being concerned with this matter, we sought to investigate, in this study, the use of paraphrasing outside classroom to develop EFL learners’ academic writing. Through this work, we proceeded to find out to what extent the use of paraphrasing outside classroom helps in attaining this objective and why EFL learners still produce unsatisfying academic writing. In accordance with our research questions, we hypothesised that developing paraphrasing outside classroom develops EFL learners’ academic writing, and the lack of practice affects negatively on that skill. Based on a Mixed- methods approach, 26 first year Master students from Biskra University (Algeria) volunteered to be participants in the quasi-experiment, besides to filling in a questionnaire. Ultimately, and regarding the results obtained, the achieved paraphrasing performances through outside classroom exercising resulted in an improvement in the participants’ academic writing. Such a result confirmed our first hypothesis. Concerning the second hypothesis, what is ostensible, the revealed students’ dissatisfaction with their academic writing was due to a lack of practice outside classroom according to most of the participants. Like the first hypothesis, the second was also confirmed. Overall, as a fundamental recommendation, this study indicates that the use of paraphrasing outside the classroom could be an effective strategy to develop EFL learners’ academic writing. مل ّخص تعد كتابة اللغة اإلنجليزية األكاديمية الجيدة واحدة من أكثر المهام ّصعوبة التي يواجهها الطالب خاصة في ّالسنة األخيرة من دراستهم.ّكونناّمعنيينّبهذا األمر سعينا إلى البحث في هذه الدراسة، عن استخدام إعادة الصياغة خارج الفصل لتطوير الكتابة األكاديمية لمتعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية.ّخالل هذا البحث شرعنا في معرفة إلى أي مدى يساعد استخدام إعادة الصياغة خارج الفصل في تحقيق هذا الهدف ولماذا ال يزال متعلمو اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية يقومون بكتابة أكاديمية غير مرضية. ّ ا وفق ألسئلة البحث التي أجريناها، إفترضنا أن تطوير إعادة الصياغة خارج ً الفصل الدراسي يطور الكتابة األكاديمية لمتعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية ، ويؤثر عدم الممارسة بشكل سلبي على تلك المهارة.ّبنا ًء على منهج األساليب المختلطة، تطوع 62 من طالبّالسنةّاألولىّماستر من جامعة بسكرة )الجزائر(ّ للمشاركة ّفي التجربة إلى جانب ملء استبيان. ّفي النهاية وبالنظر إلى ّالنتائج المتحصل عليها، أسفر ّاألداء إلعادةّ الصياغة من خالل الممارسة خارج الفصول الدراسية إلى تحسن في الكتابة األكاديمية للمشاركين.ّأكدتّهذه النتيجة فرضيتنا األولى.ّفيما يتعلق بالفرضيةّألثانية، إن عدم رضا الطلبة بالنسبة لكتابتهم األكاديمية يرجع إلى قلة الممارسة خارج الفصل الدراسي حسبّأراءّمعظم المشاركين.ّكذلك تم تأكيد الفرضية الثانية. كتوصية أساسيه تشير هذه الدراسة إلى أن استخدام إعادة الصياغة خارج الفصل الدراسي يمكن أن يكون إستراتيجية فعالة لتطوير الكتابة األكاديمية لمتعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبيةّّّ
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15198
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Investigating The Use of Paraphrasing outside Classroom to.pdf6,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.