Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15200
Title: Investigating the Usefulness of Captioned Videos in Enhancing EFL Learners’Vocabulary Knowledge A Case Study Year of FirstLMD Students of English at Mohamed Kheider University of Biskra
Authors: SAAD, Meriem
Keywords: Vocabulary acquisition, vocabulary teaching strategies, audio-visual aids, captioned videos, EFL learners
Issue Date: 2019
Abstract: Abstract Many English EFL learners encounter difficulties in vocabulary acquisition as well as in communication. These difficulties can be overcome through the use of audio-visual materials to develop learners’ vocabulary skills. Hence, the present study sheds the light one specific audio-visual aids , namely captioned videos, and attempts to investigate their role in improving EFL learners’ vocabulary acquisition. This investigation was based on a descriptive method- qualitative in nature- to explore learners’ and teachers’ attitudes towards the use of captioned videos in enhancing vocabulary knowledge. Accordingly, we hypothesized that captioned videos impacts positively on EFL learners’ vocabulary knowledge. Data were collected by the means of a questionnaire for students and an interview for teachers in the division of English at the University of Biskra. The former was given to a randomly chosen sample of 50 first year LMD students while the latter was conducted with (5) teachers of oral expression. After analysing the obtained data, it discovered that students have difficulties with acquiring new vocabulary. Hence, they showed a positive attitude towards using videos paired with captions to improve their vocabulary learning. Moreover, they demonstrated a clear enthusiasm towards this technique and found it attractive and helpful. In addition, teachers agreed with the effectiveness of this device despite the fact that the majority of them do not use it in class. The study concluded by a set of recommendations aiming to raise teachers’ and students’ awareness about the need to develop vocabulary to communicate effectively and how to use captions to improve vocabulary learning. الملخص العدید من متعلمي اللغة الإنجلیزیة كلغة أجنبیة یجدون صعوبة في الحصول على المفردات والتواصل. یمكن التغلب على ھذه الصعوبات باستخدام المواد السمعیة البصریة لتطویر مھارات المفردات. وھكذا ، تلقي ھذه الدراسة الضوء على وسیط سمعي بصري معین ، أي مقاطع الفیدیو ذات العناوین الفرعیة ، وتحاول دراسة دورھا في تحسین اكتساب المفردات لمتعلمي اللغة الإنجلیزیة كلغة أجنبیة. استخدم ھذا الاستقصاء طریقة وصفیة نوعیة لاستكشاف مواقف المتعلمین والمعلمین من استخدام مقاطع الفیدیو المقتبسة لتحسین معرفة المفردات. نتیجة لذلك ، افترضنا أن مقاطع الفیدیو التي تمت تسمیتھا لھا تأثیر إیجابي على معرفة المفردات بمتعلمي اللغة الإنجلیزیة. تم جمع البیانات باستخدام استبیان للطلاب ومقابلة للمعلمین في قسم اللغة الإنجلیزیة بجامعة بسكرة. تم توزیع الاستبیان على عینة من 50 من طلاب السنة الأولى تم اختیارھم عشوائیا ، في حین أجریت المقابلة مع خمسة (5 (مدرسین یتحدثون. بعد تحلیل ً البیانات ، وجدنا أن الطلاب یجدون صعوبة في الحصول على مفردات جدیدة ، لذا فقد أظھروا مو ا إیجابیًا من قف استخدام مقاطع الفیدیو المرتبطة بالأساطیر لتحسین تعلم المفردات. بالإضافة إلى ذلك ، أظھروا حماسة واضحة لھذه التقنیة ووجدوھا جذابة ومفیدة. بالإضافة إلى ذلك ، أدرك المعلمون فعالیة ھذا الجھاز ، حتى لو لم یستخدمھ معظمھم في الفصل. انتھت الدراسة بمجموعة من التوصیات تھدف إلى تثقیف المعلمین والطلاب حول الحاجة إلى تطویر المفردات للتواصل الفعال واستخدام الأساطیر لتحسین تعلم المفردات
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15200
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.