Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15211
Title: Exploring the Effects of Using Authentic Videos in Culture Courses to Raise Students’ Cultural Awareness The Case of Second -Year Students at the Section of English at Biskra University
Authors: FERHAT, Mouna
Keywords: lectures, authentic materials, videos, Cultural awareness
Issue Date: 27-Jun-2019
Abstract: Abstract Teaching the English language is inseparable from teaching its culture because it plays a major role in communication which enables students to communicate effectively with native speakers in certain situations. However, some Algerian students of English as a foreign language face difficulties regarding understanding the English culture; it is the reason which makes them fail to understand or communicate in certain situations. The present study aims to explore the effect of using authentic videos in culture lectures to raise students’ cultural awareness. For the sake of answering research questions and testing the hypothesis, the qualitative approach was adopted in this exploratory study. Concerning the research tools, for this purpose, a semi-structured questionnaire was administered to a sample of fifty second-year students at the department of English at Mohamed Kheider University of Biskra in addition to a semi-structured interview conducted with (07) teachers from the same department. The findings obtained from the analysis of data showed that participants do find the use of such a kind of materials in teaching the English foreign culture beneficial because it helps them to communicate effectively. Both teachers and students agreed that the integration of authentic videos as a teaching tool can affect positively students’ cultural awareness. Ultimately, the suggested hypothesis was confirmed. Different recommendations and pedagogical ملخص يعد تعليم الثقافة كجزء ال يتجزأ من تعليم اللغة االنجليزية ألنها تلعب دورا هاما في طريقة التعامل والتواصل والتي من شأنها ان تساعد طلبة اللغة االنجليزية من التواصل بسالسة مع الناطقين بهذه اللغة في عدة مواقف. ولكن بعض طلبة اللغة االجنبية االنجليزية في الجزائر يواجهون عدة صعوبات وعراقيل تتمثل في فهم واستيعاب ثقافة هذه الشعوب وهذا يعد سببا وجيها في فشل بعض منهم من التواصل معهم في عدة مناسبات. تهدف هذه الدراسة الي اكتشاف تأثير استعمال الفيديوهات االصلية في حصص تعليم الثقافة على تعزيز الوعي الثقافي للطلبة. ومن أجل اإلجابة عن أسئلة هذا العمل األكاديمي االستكشافي وتأكيد فرضيته تم اتخاذ مسار نوعي وصفي. فمن ناحية ادوات البحث، فقد تم توزيع استبيان على خمسين طالب )05 )من طالب السنة الثانية تخصص لغة انجليزية بجامعة محمد خيضر بسكرة كما تم اجراء مقابلة شفوية مع سبعة )50 )اساتذة من نفس الكلية والتخصص. النتائج المتحصل عليها اكدت ان طلبة اللغة االنجليزية حقا يجدون ان استعمال ادوات كهذه في تعليم ثقافة اللغة االجنبية اإلنجليزية مفيد جدا خاصة من ناحية تطوير مهارات واساليب وفعالية المحادثة. كما تجدر االشارة الي ان كال من االساتذة والتالميذ يوافقون على ان استعمال الفيديوهات االصلية كأسلوب تدريس للثقافة يؤثر إيجابا في تطوير الوعي الثقافي للتالميذ، ولذلك فإن النتائج المتحصل عليها قد اكدت صحة الفرضة القائمة في هذا العمل. وفي االخير تم عرض وطرح عدة توصيات وإضافات بيداغوجية لألساتذة والطلبة.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15211
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Exploring the Effects of Using Authentic Videos in Culture Courses.pdf1,32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.