Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15227
Title: Investigating The Importance of Cultural Awareness in EFL Classes A case study of third year students of English at Mohamed Kheider university of Biskra
Authors: cheroura, ABDERRAOUF
Keywords: Cultural awareness, EFL classes, process of teaching
Issue Date: 2019
Abstract: Abstract The current dissertation investigates the importance of cultural awareness in EFL classes at the English Department, University of Biskra. It attempts to highlight the need for cultural awareness of the target language in order to facilitate the process of EFL learning teaching. In this study, we hypothesize that if EFL learners’ cultural awareness is raised, and taught the target language along with its cultural dimension the process of teaching will be more effective, To carry out our research, a qualitative approach was adopted, and in order to collect and gather data we opt for an online semi-structured questionnaire which was addressed to Third year students at the university of Biskra, in addition to an interview which we conducted with (5) teachers of English at the same university. After analysing the questionnaires and the interview the findings revealed that students had positive attitudes towards integrating cultural content in EFL classes and considered it significant in the process of teaching. Also, the majority of students receive their cultural knowledge through: movies films, documentary, videos. It is also worth to mention that teachers of English at the English Department of the University of Biskra. confirmed that students who are aware of the target culture tend to succeed in the process of teaching, the more they are exposed the target culture the more they acquire the target language effectively. Consequently, based on the obtained results it can be concluded that the previous hypothesis was confirmed. Therfore, both teachers and students should give more importance the cultural content in order to facilitate both the process of teaching and learning the target language. ملخص البحث هذا البحث يسلط الضوء على أهمية الوعي الثقافي في تعلم اللغة اإلنجليزية في جامعة بسكرة, نظ ًرا لألَهمية البالغة لها. تهدف هذه الدراسة إلى تبيان أهمية الوعي الثقافي في تعلم اللغة االنجليزية كلغة أجنبية. تركزت هذه الدراسة على الفرضية التي مفادها أن الوعي الثقافي لدى طلبة اللغات األجنبية سيزيد إذا تم اعتماد تدريس الثقافة بمختلف أطيافها وبالتالي عملية التعليم ستصبح أكثر فعالية . أجريت الدراسة على أربعين )40 )طالب من طالب السنة الثالثة تخصص إنجليزية بجامعة محمد خيضر بسكرة. باإلضافة إلى خمسة )05 )أساتذة من نفس الجامعة. بالنسبة للطلبة فقد تم توزيع استبيان , أما األساتذة فقد تم ترتيب مقابلة معهم. اعتمادا على النتائج المتحصل عليها تم تأكيد أهمية الثقافة األجنبية وضرورة وعيها و فهمها لخلق االنسيابية والسهولة في عملية تعليم اللغة اإلنجليزية. وعليه, وفقا للنتائج التي تعِر حتوى الثقافي للغة المقدمة فقد تم تأكيد الفرضيتين القائمتين. إذا تم توفير المناهج والطرق ف بالم داخل أقسام اللغة اإلنجليزية هذا من شأنه أن يشجعهم أكثر على اإلطالع الصحيح والموثوق. ألن معظم معرفتهم الثقافية مكتسبة من األفالم و وسائل التواصل االجتماعي و هاته األخيرة غالبا تنقل الصورة الغير كاملة أو الخاطئة عن الثقافة األجنبية. ومنه الوعي الصحيح بالثقافة األجنبية يحسن عملية التحصيل العلمي للغة األجنبية
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15227
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Investigating The Importance of Cultural Awareness in EFL.pdf3,44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.