Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/18328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorقاسم عادل-
dc.date.accessioned2021-09-29T10:31:48Z-
dc.date.available2021-09-29T10:31:48Z-
dc.date.issued2021-07-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/18328-
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى التعرف على دور أساتذة التربية البدنية والرياضية في نشر ثقافة الرياضية في المجتمع من وجهة نظر أساتذة التربي ة البدني ة والرياضي ة واستخدم الباحث المنهج الوصفي للتحقق من فرضيات البحث التي تضمنت دور نشر ثقافة الممارسة الرياضية في المجتمع من طرف أستاذ التربية البدنية والرياضية فيوج د ادوار متنوعة تساهم في نشر ثقافة الممارسة الرياضية من وجهة نظر الأساتذة وتمثلت عينة الدراسة في أساتذة التربية البدنية والرياضية مرحلة التعليم الثانوي ولاية بسكرة والبالغ عددهم 121 أستاذ واعتم د الباحث على الاستبيان لقياس ادوار تنمية الثقافة الرياضية لدى المجتمع اشتمل على الأبعاد التالية وهي الاحتكاك بأفراد المجتمع والعادات السائدة والجانب المعرفي في المجتمع واستنتج الباحث من خلال الفرضية الأولى أ ن عامل الاحتكاك بأساتذة التربية البدنية والرياضية يعزز تنمية ثقافة الممارسة الرياضية وكذا الفرضية الثاني ة بالنسب ة لعامل العادات أما بالنسبة للفرضية الثالثة أ ن الجانب المعرفي والعادات السائدة بطريقة غير مباشرة بتزويدنا بثقافة الممارسة الرياضية The study aimed to identify On the role of physical education and sports teachers In spreading the culture of sports practice in society From the point of view of teachers of physical education and sports and The researcher used the descriptive method To verify the research hypotheses that included The role of spreading the culture of sports practice In the community by the professor of physical education and sports There are various roles that contribute to spreading the culture of sports practice From the teachers' point of view The sample of the study consisted of teachers of physical education and sports Secondary education stage Biscara state There are 121 professors The researcher relied on the questionnaire To measure the roles of developing sports culture Society has the following dimensions Contact with community members and prevailing habits In the community The researcher concluded through the first hypothesis The factor of contact with teachers of physical education and sports Promotes the development of a culture of sports practice As well as the second hypothesis regarding the factor of habits As for the third hypothesis that the cognitive aspect and habits prevailing indirectly By providing us with a culture of sports practiceen_US
dc.language.isoaren_US
dc.subjectاستاذ التربية البدنية والرياضية، التربية البدنية والرياضية و الثقافة الرياضة و الثقافة الرياضيةen_US
dc.subjectProfessor of physical education and sports and physical education and sports and the culture and Sports and sports cultureen_US
dc.titleدور أستاذ التربية البدنية والرياضية في نشر الثقافة الرياضية في المجتمع دراسة ميدانية على أساتذة التربية البدنية و الرياضية للطور الثانوي لولاية بسكرةen_US
dc.typeMasteren_US
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021KACEMAdel.pdf4,43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.