Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/7091
Title: تأثير التخطيط الإستراتيجي للاتصال الترويجي على الأداء التسويقي للمؤسسات المنتجة بولاية برج بوعريريج
Authors: أ. بن ثامر كلثوم
Keywords: الكلمات الدالة: ترويج، الاتصال والترويج، تخطيط استراتيجي، تخطيط استراتيجي للاتصال الترويجي ، الأداء تسويقي، تقييم الأداء، الحصة سوقية، الربحية
Keywords: promotion, contact promotion, strategic planning, strategic planning to connect to the promo, marketing performance, Marketing performance evaluation ,market share, profitability
Issue Date: 17-Jan-2016
Abstract: الملخص: تهدف هده الدراسة إلى إظهار نوع العلاقة ودرجة تأثير الكفاءة في تخطيط سياسات وبرامج أنشطة الاتصال الترويجي على مستوى الأداء التسويقي للمؤسسات المنتجة بولاية برج بوعريريج، وقد استعملنا في هذه الدراسة أداة الاستبيان كوسيلة لجمع البيانات وبرنامج الحزم الإحصائية للعلوم الاجتماعية (spss) في معالجة وتحليل البيانات المجمعة حول عينة الدراسة التي تمثلت في 24 مؤسسة إنتاجية تم استطلاع آراء مدراء ها والأفراد المساعدين على اتخاذ القرار. . Abstract : This study aims to show the relationship type and The degree of the impact of efficiency in the policies and programs of the promotional communication activities Planning in The level of performance catalog of institutions producing in bordj bou arreridj . We used in this study in the processing and analysis of data collected about(spss),Questionnaire tool as a means of data collection Statistical Package for Social Sciences program. The study sample consisted of 24 productivity Foundation polled Ha managers and individuals were assistants on the decision-making.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/7091
ISSN: 7902- 1112
Appears in Collections:REM 18

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
المقال رقم 6.pdf573,16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.