Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9915
Title: | البيان و دوره في تنمية القدرات التعبيرية لدى تلاميذ السنة الرابعة متوسط |
Authors: | القطاع, ايمان |
Issue Date: | Jun-2017 |
Abstract: | الملخص : يهدف هذا البحث الموسوم ب البيان و دوره في تنمية القدرات التعبيرية لدى تلاميذ السنة رابعة متوسط أنموذجا الى تقصي مختلف مشاكل التلاميذ في استخدام البيان خلال تحريرهم للوضعية الادماجية التعبير الكتابي و دور الصور البيانية في بناء قاعدة تعبيرية رصينة ذات بنية جمالية عميقة تظهر كفاءة المتعلم و ذلك من خلال طرح الاشكال الاتي ما هو دور الصور البيانية في تنمية القدرات التعبيرية لدى تلاميذ السنة رابعة متوسط و تمت محاولة الاجابة عنها ثم استخدام استمارات استبيان للاساتذة و التلاميذ و بعد تحليل نتائجها لوحظت جملة من الصعوبات التي قد تواجه التلاميذ في استيعاب دروس البيان من جهة و كيفية استخدامه في التعبير من جهة أخرى Summary This research is titled by "The eloquence and its role in the development of expressive abilities among the th year students", Case Study: fourth Year Students of secondery school at Biskra . this study aims to investigate the various problems of students in using the eloquence in their editing of the integrative situation (written expression) ,and the role Figure of thought in constructing a solid expression base with a deep structure Efficiency of the learner in order to reach to the study's aims the resarcher put this main question what is the role of figure of thought in the development of expressive abilities among fourth year students the adopted methode in investigation is the descriptive method. The data gathering tools that used in this research is the questionnaire for both students and teacher . Research findings showed a number of difficulties that may be faced by students in the absorption of the lessons of the eloquence on the one hand, and how to use the expression on the other hand. |
URI: | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9915 |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.