Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9924
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | بن فاتح, أسماء | - |
dc.date.accessioned | 2017-11-14T12:56:26Z | - |
dc.date.available | 2017-11-14T12:56:26Z | - |
dc.date.issued | 2017-06 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9924 | - |
dc.description.abstract | الملخص : تناولت الدّراسة ، الأخطاء الإملائية و التّركيبية في مادة التّعبير الكتابي لدى تلميذ السنة الرابعة ابتدائي ، إذ تعدّ هذه الظاهرة من المسائل التي انتشرت بين مستخدمي اللغة العربية في جميع الأصقاع إذ انتشرت في لغتنا دون غيرها من اللغات الأخرى ، فالأخطاء الإملائية عرفت بعدم قدرة الفرد على المطابقة الكلية أو الجزئية بين الصورة الصوتية و الذهنية للكلمات وفق القواعد الإملائية ، و الأخطاء التّركيبية تعنى بعدم تركيب الجمل تركيباً سليما و هي الخروج عن قواعد النّحو المعروفة . Abstract : The study I have done dealt with the spelling and synthetic mistakes in written expression among the fourth year primary school learners. This phenomenon is one of the issues that have spread among the users of Arabic language all over the world . Unlike the other languages , it spreads in our language. The spelling mistakes are defined as the inability of the individual to match totally or partially the sound image and the mental image of the words according to the spelling rules . Whereas the synthetic errors appear when the syntax of the sentences is incorrect .that is to say getting out of the known grammar rules . | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.title | الاخطاء الاملائية و التركيبية في مادة التعبير الكتابي لدى تلميذ السنة الرابعة ابتدائي -ابتدائية قرين بشير أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.