Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9926
Title: دور المنهاج التربوي في تحقيق الكفاءة التواصلية لتلميذ السنة الرابعة من التعليم الابتدائي
Authors: لعرابة, أسماء
Issue Date: Jun-2017
Abstract: الملخص : عملت المنظومة التربوية على وضع المناهج التعليمية و ذلك لتسهيل مهمة المعلم في تبليغ مجموعة من الخبرات و نقلها الى المتعلمين و ذلك وفقا للاهداف المسطرة في المنهاج التربوي في تحقيق الكفاءة التواصلية لتلميذ سنة رابعة ابتدائي يجدر بي الغوص في تحليل المنهاج التربوي اذ تضمن بحثي على مدخل تمحور حول فك الغموض الذي يكتنف بعض المفاهيم المتعلقة بموضوع بحثي. Abstract The eduational system has worked to develop educational curriculum to faciliate the th teachers a task in communicating a range of exprience and transfer them to learners. In accordance withe the set of objectives in the curriculum and transfer them to learners. In accordance withe the set of objectives in the curriculum and through of my studies to achieve communication competencies of the students fourth year primary school, it’s worthy to drive in analysis of the educational currculum. My research included an approach focused on deciphering the ambiguity surrounding some of the concepts related to the subject of the research
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9926
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59.pdf20,67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.