Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14485
Title: تعليمية نشاط التعبير الشفوي في المرحلة الإبتدائية في ضوء منهاج الجيل الثانيإبتدائية خطاب عبد الحفيظ أنموذجا
Authors: ناصري, جوهرة
مريجة, عفاف
Issue Date: 17-Jun-2019
Abstract: الملخص: ّ كان الهدف من إنجاز هذا البحث الموسوم بـ: « ّ عبیر الشفوي في المرحلة تعلیمیة نشاط الت الابتدائیة في ضوء منهاج الجیل الثاني ابتدائیة خطاب عبد الحفیظ نموذجا» هو الوقوف عند أبرز المزایا ً ّ التي یتمیز بها التعبیر الشفوي، وعن مدى أهمی یلائه العنایة الكاملة في الوسائط ة، ّته وضرورة إ التعلیمی بدءا بالمدرسة الابتدائی وفق ما جاء في المناهج المستحدثة. ّة و اقتضت طبیعة البحث الاشتغال على إظهار الجوانب المهمة والبارزة فیه، من خلال فصلین ّ تتقد (فصل نظري معنون بـ: عبیر ّمهما مقدمة الش العملیة التعلیمی فوي، وآخر تطبیقي جاء ّة ومرتكزات الت ّ ّ ّ عبیر الشفوي ّة الت ّاني في تعلیمی بعنوان الد )، وذلك باستحضار أهم آلیات ّراسة المیدانیة لمناهج الجیل الث ّ الوصف والتحلیل والإحصاء (إجرا نة، استبیان، توزیع ءات میدانی تكراري...) ُوذِّیل هذا البحث بخاتمة ّة، عی ّهائ كانت بمثابة المحصلة الن ّ من خلالها ّ رصد أهم الن . ّ ی تائج ّة التي تم Abstract : The purpose of achieving this research that marked by: «Teaching the activity of the oral expression in the primary stage in the light of the second generation curriculum, Kahttab Abdul Hafeez », is to stand at the most promenet advantage of oral expression, and the importance of the need to give full attention to the media co-operative, starting from primary school according to the curriculum developped. Th nature of the reseach required the work to show the important and the prominent aspects, through two chapters preceded by an introductuion (a theortical chapter entitled: « The Educational Process and the Concentrations of Oral Expression », and another practical application entitled by: « Field Study of Second Generation Curricula in the Teaching of Oral Expression »). All of that is by analysing the most important mechanisms of description, analysis and statistics, ( field procedure, sample, questionnare, frequency distribution…). And the end of this research concluded with the conclusion that the main results were monitored.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14485
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تعليمية نشاط التعبير الشفوي.pdf10,09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.