Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20292
Title: | الأنشطة البدنية وتحقيق الأهداف المعرفية دراسة ميدانية على عينة من أساتذة التربية البدنية ثانويات بلدية بسكرة |
Authors: | بودونت عبد الرؤوف شابي حسام |
Keywords: | النشاط البدني الرياضي و الأهداف المعرفية sports physical activity and Cognitive goal |
Issue Date: | Jun-2022 |
Abstract: | هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على الأنشطة البدنية وتحقيق الأهداف المعرفية على عينة من أساتذة ثانويات بولاية بسكرة والتعرف إلى اختلاف آراء أفراد عينة الدراسة وتكونت عينة الدراسة من 28 أستاذ على مستوى ولاة بسكرة ولتحقيق أهداف هذه الدراسة تم استخدام استبانة تكونت من 2 مجالات المجال الأول دور النشاط البدني الرياضي المجال الثاني دور إنعكاس الأهداف المعرفية وتحقيقها من خلال الأنشطة البدنية تكون المجال الأول من 9 فقرات أمال المجال الثاني فتضمن 13 فقرة وتبين من النتائج أن المعرفة الجيدة للأستاذ تساعد فعليا في تحسين المستوى داخل الحصة للتلاميذ وتجعلهم أكثر إقبالا على غير العادة كما أن التوسع المعرفي لدى الأستاذ يجعله يعرف الفروقات بين تلاميذه ويتمكن من التقرب أكثر إليهم وتدريبهم الجيد لهذا فإن التكوين المعرفي الجيد للأستاذ يساهم بشكل كبير في تحسين الناتج والحاصل المعرفي للتلاميذ ABSTRACT This study aimed to identify physical activities and achieve cognitive goals on a sample of professors Secondary schools in the Wilayat of Biskra and to identify the different opinions of the study sample members The study sample consisted of 28 professors At the level of the governors of Biskra and to achieve the objectives of this study a questionnaire consisting of 2 fields was used the field The first is the role of sports physical activity the second field is the role of reflecting cognitive goals and achieving them through activities The first domain consisted of 9 items while the second domain included 13 items The results showed that good knowledge The teacher actually helps to improve the level in the class for the students and makes them more engaging than usual The professor’s knowledge expansion also makes him know the differences between his students and he can get closer to them and train them Therefore the good cognitive formation of the professor contributes greatly to improving the output and the cognitive output of the students |
URI: | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20292 |
Appears in Collections: | Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2022BoudentEtChabbi.pdf | 2,59 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.