Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20298
Title: أثر استخدام الأسلوب التدريبي على المهارة الحركية لدى تلاميذ المرحلة الثانوية دراسة ميدانية في ثانوية محمد بجاوي
Authors: أفرن بدر الدين
العلواني سيف الدين
Keywords: الأسلوب التدريبي و المهارة الحركية و مرحلة المراهقة
training method and motion skill and adolescence phase
Issue Date: Jun-2022
Abstract: ملخص باللغة العربية عرف ميدان التربية البدنية والرياضية تطور لا محدود من حيث المعارف والبحوث العلمية سواء النظرية أو أساليب التطبيق الميدانية منها الذي يعتبر الأسلوب التدريبي جزء من هذه الأخيرة وهو ما ركزنا عليه في دراستنا من خلال معرفة ما مدى تأثيره على المهارة الحركية على تلاميذ مرحلة الثانوي بالاعتماد على اسلوب منهجي علمي توصلنا من خلالها الى نتائج و اجابات عن مشكلة البحث وتأكدت الفرضيات التي نصت أن للأسلوب التدريبي أثر إيجابي على التحصيل المهاري لدى تلاميذ مرحلة الثانوي Summary The field of physical education and sports has known unlimited development in terms of knowledge and scientific research whether theory or methods of field application including which the training method is a part of the latter and this is what we had focused in our study through knowning to what extent its impact on the motion skill of secondary school students with relying on the scientific methodological Approach through which we reached results and answers about the researech problem and the hypothesls that stated the training method had a positive impact on the skill achievement of secondary school students were confirmed
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20298
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022AfrenEtLalouani.pdf17,88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.