Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20324
Title: الفوارق النفسية نحو ممارسة التربية البدنية والرياضية لدى تلاميذ التعليم الثانوي دراسة سمة القلق دراسة ميدانية على مستوى ثانوية العربي بعرير وثانوية شكري محمد طولقة
Authors: غربية فتحي
معاليم صلاح الدين
Keywords: الفوارق النفسية و التربية البدنية والرياضية و المرحلة الثانوية و الأنشطة اللاصفية
psychological differences and physical education and sports and secondary stage and extracurricular activities
Issue Date: Jun-2022
Abstract: الملخص عنوان الدراسة الفوارق النفسية نحو ممارسة التربية البدنية والرياضية لدى تلاميذ المرحلة الثانوية الأنشطة اللاصفية هدف الدراسة التعرف على أهمية الرياضة المدرسية ودورها في المرحلة الثانوية العينة تم اختيار عينة عشوائية تتضمن 300 تلميذ من ثلاث ثانويات متواجدة بولاية بسكرة لإجراء الدراسة الأداة المستخدمة الاستبيان أهم الاستنتاجات مدى إسهام الأنشطة اللاصفية في بناء شخصية التلميذ من الناحية النفسية أهم الاقتراحات إعطاء الأهمية للمرحلة الثانوية باعتبارها المرحلة الأساسية لترسيخ الخبرات والمكتسبات Abstract Study title Psychological differences towards the practice of physical education and sports among secondary school students extra curricular activities The aim of the study to identify the importance of school sports and its role in the secondary stage Sample A random sample of 300 students from three secondary schools in Biskra province was selected to conduct the study The tool used the questionnaire The most important conclusions The extent to which extra curricular activities contribute to building the student s personality psychologically The most important suggestions Giving importance to the secondary stage as the basic stage for consolidating experiences and gains
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20324
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022GherbiaEtMalim1.pdf8,8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.