Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20405
Title: دراسة العلاقة بين الثقة بالنفس وفعالية أداء بعض المهارات الأساسية الهجومية لدى أواسط كرة القدم لاقل من 19 سنة دراسة ميدانية للنادي الرياضي هواة لاتحاد بلدية المغير
Authors: مداس احمد
مرزاق وليد
Keywords: كرة القدم و الأداء المهاري و الثقة بالنفس و فئة الأواسط لأقل من 19 سنة
Football skill and performance and self-confidence and Under 19 footballers under 19 years
Issue Date: Jun-2022
Abstract: عنوان الدراسة دراسة العلاقة بين الثقة بالنفس وفعالية أداء بعض المهارات الأساسية الهجومية لدى أواسط كرة القدم لأقل من 19 سنة أهداف الدراسة التعرف على العلاقة بين الثقة بالنفس وأداء مهارة التمرير لدى أواسط كرة القدم التعرف على العلاقة بين الثقة بالنفس وأداء مهارة التسديد لدى أواسط كرة القدم التعرف على العلاقة بين الثقة بالنفس وأداء مهارة المراوغة لدى أواسط كرة القدم أهمية الدراسة التعرف على مدى تأثير الثقة بالنفس لدى أواسط كرة القدم مشكلة الدراسة هل توجد علاقة بين الثقة بالنفس وفعالية أداء بعض المهارات الأساسية الهجومية لدى لاعبي أواسط كرة القدم فرضيات الدراسة توجد علاقة بين الثقة بالنفس وفعالية التمرير لدى أواسط كرة القدم توجد علاقة بين الثقة بالنفس وفعالية التسديد لدى أواسط كرة القدم توجد علاقة بين الثقة بالنفس وفعالية المراوغة لدى أواسط كرة القدم إجراءات الدراسة عينة الدراسة نظرا لطبيعة بحثنها وتطلعنا للموضوعية في النتائج ارتأينا إلى اختيار العينة القصدية تتمثل في لاعبي كرة القدم فئة أواسط المنهج المتبع استعملنا المنهج الوصفي بالأسلوب ألارتباطي لأنه الأنسب لمثل هذه المواضيع الأدوات المستحدمة في البحث الاختبارات البدنية وباستخدام مقياس الثقة بالنفس المصمم من طرف روين فيالي والمعرب من طرف محمد حسن علاوي النتائج المتحصل عليها وجود علاقة ارتباطيه وجود علاقة ارتباطيه بين الثقة بالنفس وأداء مهارة التصويب لدى أواسط كرة القدم وجود علاقة ارتباطيه بين الثقة بالنفس وأداء مباراة المراوغة لدي أواسط كرة القدم وجود علاقة ارتباطيه بين الثقة في النفس وأداء بعض المهارات الأساسية لدي أواسط كرة القدم Title of the research A study of the relationship between self confidence and the effectiveness of performance of some basic offensive skills in mid football under 19 years Objectives of the study To recognize the relationship between self confidence and passing skill performance in mid football To recognize the relationship between self confidence and the performance of the shooting skill in mid football To recognize the relationship between self confidence and the performance of dribbling skillsamongU19 footballers The importance of the study to identify the impact of self confidence in the middle of football Statement of the problem Is there a relationship between self confidence and the effectiveness of performance of some basic offensive skills for U19 football players Research hypotheses There is a relationship between self confidence and the effectiveness of passing in mid football There is a relationship between self confidence and the effectiveness of shooting in mid football There is a relationship between self confidence and the effectiveness of dribbling in mid football Study procedures Study sample Due to the nature of our research and our aspiration for objectivity in the results we decided to choose the intentional sample represented in the U19 football players Approach We used the descriptive approach in the associative method becauseitis the most appropriate for this study The tools used in the research physical tests and using the self confidence scale designed by Rouen Fiali and expressed by Muhammad Hassan Allawi The results There is a correlation between Self confidence and the performance of the shooting skillamongU19 footballers Self confidence and the performance of the dribbling match in U19 football Self confidence and the performance of some basic skills in mid football
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20405
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022MEDDASetMOURAZAGH.pdf6,4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.