Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20407
Title: الوعي القوامي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة خلال حصة التربية البدنية والرياضية دراسة ميدانية لمختلف متوسطات ولاية بسكرة
Authors: طرية عادل
سعدي محمد يونس
Keywords: الوعي القوامي و المرحلة المتوسطة و حصة التربية البدنية والرياضية و المراهقة
morphological awareness and middle school and physical education and sports class and adolescence
Issue Date: Jun-2022
Abstract: الوعي القوامي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة خلال حصة التربية البدنيةوالرياضية وتهدف الدراسة التي بين أيدينا إلى محاولة معرفةالوعي القوامي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة خلال حصة التربية البدنية والرياضية ولأجل ذلك اتبعنا المنهج الوصفي بالأسلوب المسحي حيث تكونت عينة الدراسة من 100 تلميذ وتلميذة من المجتمع الأصلي الذي يمثل بعض من تلاميذ التعليم المتوسط وهي عيّنة عشوائية واستعملنا لجمع البيانات استمارة الاستبيان واستخدمنا لتحويل البيانات الى نتائج إحصائية معامل الصدق الثبات معامل الارتباط البسيط لبيرسون وجاءت أهم نتائج الدراسة انه يستطيع التلاميذ التعرف على القوام المنحرف لزملائهم في حصة التربية البدنية والرياضية ويلاحظ افراد العينة انحناءات في الظهر عندما يجرون مع أصدقائهم في حصة التربية البدنية والرياضية اما اهم الاقتراحات والتوصيات فتمثلت بداية بنشر القوام الصحيح بين تلاميذ المرحلة المتوسطة خلال حصة التربية البدنية والرياضية ومساعدة أستاذ التربية البدنية والرياضية التلاميذ على اكتساب القوام الصحيح في حصة التربية البدنية والرياضية The morphological awareness of middle school students during the physical and sports education class The study that we have before us aims to try to know the morphological awareness of middle school students during the physical education and sports class and for that we followed the descriptive approach using the survey method where the study sample consisted of 100 male and female students from the original community that represents some of the middle school students which is a sample Random and we used a questionnaire form to collect data and we used to transform the data into statistical coefficient results honesty reliability Pearson s simple correlation coefficient and the most important results of the study were that the students could identify the deviant textures of their colleagues in the physical education and sports class and the sample members noticed curves in the back When they are running with their friends in the physical education and sports class the most important suggestions and recommendations were to spread the correct posture among middle school students during the physical education and sports class and help the teacher of physical education and sports students to acquire the correct form in the physical education and sports class
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20407
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022SAADIetTRYA.pdf2,73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.