Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/28715
Title: دور استراتيجية النمو في تحسين الموقف التنافسي -في مؤسسة مطاحن عرجون
Authors: أنوار_حنيش
Keywords: growth strategy, competitive position, quality improvement, market share improvement, profitability improvement, price improvement
استراتيجية النمو، الموقف التنافسي، تحسين الجودة، تحسين الحصة السوقية، تحسين الربحية، تحسين السعر
Issue Date: 20-Jun-2023
Publisher: جامعة محمد خيضر بسكرة
Abstract: In this study, we relied on the descriptive approach, and in the field study, we relied on the interview and the institution’s documents, and we reached a number of results, the most important of which are:. whether there is a role for the growth strategy to improve the competitive position in the Arjoun Mills  There is a role of growth strategy on quality improvement in Arjoun Mills Corporation – Biskra  There is a growth strategy role in improving the market share in the Arjoun Mills Corporation – Biskra  There is a growth strategy role in improving profitability in the Arjoun Mills Corporation – Biskra  There is no role for the growth strategy to improve the price in the Arjoun Mills Corporation - Biskra The study was summarized by presenting a number of proposals, the most important of which are: The Arjoun Mills Corporation is aware that diversifying its products has a positive impact on marketing performance, as it works to increase the market shareالملخص لمعرفة ان هناك دور لاستراتيجية النمو علي تحسين الموقف التنافسي في مؤسسة مطاحن عرجون–بسكرة اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي، ا وعتمدنا على المقابلة ووثائق المؤسسة، وتوصلنا إلى جملة من نتائج أهمها: يوجد دور لاستراتيجية النمو علي تحسين الجودة في مؤسسة مطاحن عرجون-بسكرة يوجد دور لاستراتيجية النمو علي تحسين الحصة السوقية في مؤسسة مطاحن عرجون-بسكرة يوجد دور لاستراتيجية النمو علي تحسين الربحية في مؤسسة مطاحن عرجون-بسكرة لا يوجد دور لاستراتيجية النمو علي تحسين السعر في مؤسسة مطاحن عرجون-بسكرة وقد خلصت الدراسة الى تقديم جملة من المقترحات أهمها: على مؤسسة مطاحن عرجون إدراك أن تنويع منتجاتها لها أثر إيجابي على الأداء التسويقي إذ يعمل على زيادة الحصة السوقية وتعظيم أرباحها
Description: تخصص: إدارة استراتيجية
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/28715
Appears in Collections:Faculté des Sciences Economiques et Commerciales et des Sciences de Gestion (FSECSG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أنوار_حنيش.pdf2,55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.