Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/5544
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDr. Anissa Assous-
dc.date.accessioned2015-04-19T14:27:57Z-
dc.date.available2015-04-19T14:27:57Z-
dc.date.issued2015-04-19-
dc.identifier.issn2253-0347-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/5544-
dc.description.abstractAbstract: The use of physical punishment by parents, as a means of educating their children when other peaceful methods of socialization fail, has thoroughly been studied in this paper. Indeed, research has proven that physical as well as symbolic punishment, despite parents’ good intention of well rearing their children, has the same consequences of other forms of violence. We departed in this work from the hypothesis that physical punishment increases rather than decreases the aggressive tendencies of children whether at home, in the street or at school. And, in order to explain the occurrence of violence in the Algerian society, we focused on the family as a place where child abuse takes place, thereby using influencing violence against children. Last, there is substantial evidence for concluding that not only, children who have been exposed to physical or emotional abuse were violent but also, violence is deeply rooted in culturally approved ways of educating children in the Algerian society. الملخص: إن وجود تناقضات في نظام القيم والمعايير الاجتماعية المتمثلة في ترعرع الطفل في جو متسلط يغيب فيه مبدأ الحوار الهادئ وتأثير الثقافة السائدة في المجتمع الذي يسمح بالتشدد في التعامل مع الأطفال واستخدام العقاب المعنوي والجسدي يساعد علي إحداث اضطراب في نفس الطفل. وتكون نتيجة ذلك الانعزالية والاغتراب وفقدان الثقة بالذات إلى حد الانفعال الحاد والعدوانية. ونتيجة لذلك الشعور، فإن هذا الطفل سوف يعتبر نفسه أقل جاذبية، وذكاء وكفاءة من أقرانه. فباستخدام العقاب الجسدي لا يعتقد الأولياء في الجزائر بأنهم يمارسون ما يسمى بسوء معاملة الأطفال ضد أبنائهم فحسب، بل إنهم يعتقدون بيقين أن العقاب الجسدي له فائدة لكونه جزءا أساسيا من الأساليب التربوية الفعالة دون إعارة أي اهتمام إلى الآثار التي يخلفها هذا الأخير على شخصية الطفل وسلوكه في المستقبل. إذ يصبح الطفل الذي ينشأ عن طريق المعاملة السيئة والقاسية، هو الآخر يعتقد أن استعمال القوة والعنف أمر مفيد ولازم لبلوغ الأهداف.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.titleExplaining child abuse in the Algerian societyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:1العدد 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdf374,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.