Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9907
Title: آليات بناء الاختبارات الكتابية لتلميذ السنة الرابعة كتابي - ابتدائية ابراهيم سعادة بن عبد الله بسكرة أنموذجا
Authors: أعبيد, سعاد
Issue Date: Jun-2017
Abstract: الملخص : يهدف هذا البحث الموسوم ب : " آليات بناء الاختبارات الكتابية لتلميذ السنة الرابعة ابتدائي " الى التعرف على واقع الاختبارات التحصيلية و مدى مراعاتها لشروط بناء الاختبار كمت يهدف الى بيان الآليات الصحيحة التي يجب على المعلم مراعاتها أثناء بنائه للاختبار و لتحقيق ما سبق قمنا بدراسة مجموعة من النماذج الخاصة بالختبارات اللغة العربية للسنة الرابعة ابتدائي و من خلال دراستنا لها و تحليلها توصلنا الى جملة من النتائج أهمها : أن بناء الاختبار يعد جزءا أساسيا في العملية التعليمية التعلمية و أحد المهام الرئيسية للمعلم لذلك يجب عليه أثناء اعدادها ان يكون ملما بالكفاءات و قادرا على تصور مكوناتها متبعا لآليات دقيقة في بنائها Abstract of reasarch Our resarch project, which untitled “construction written exams’ mechanisms to the fourth level primary pupils”, focus on identifying the collective of exams status and the extent to which they take in account the exam construction. That aims to demonstrate the right mechanisms witch teachers must take in account during the exam construction phase. To achieve the after mention objective, we have studied some of samples that concern Arabic language exams of the fourth level primary. Through the analysis of this case, we conclude the flowing important points: The construction of exam is considered as a basic part in the teaching and learning processes and the principal tasks for teacher. Therefore, he must to be efficient and to be able to imagine its components following the exact mechanism in its construction.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9907
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf824,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.